چگونه موفقيت خود را در طراحي لوگو افزايش دهيم ؟

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه موفقيت خود را در طراحي لوگو افزايش دهيم ؟

۶۵ بازديد

 
طراحي لوگو

گرافيك مقوله اي است كه با زائقه محلي هماهنگ هست كاري كه از نظر يك فرد و يا گروهي در جامعه زيبا به نظر آيد ممكن است در جامعه اي ديگر اينطور نباشد و ارتباطي نزديكي با آن برقرار نكند طراحي لوگو نيز به عنوان يكي از زير شاخه هاي زمينه ي گرافيك از اين قضيه مثتثنا نيست و اما نكاتي وجود دارد كه ميتواند براي موفقيت در اين را به ما كمك زيادي كند اين نكات را اكسر شركت هاي طراحي لوگو انجام ميدهند

و شركت ما يعني www.butydesign.ir نيز جزو اين شركت ها ميشود

 

اگر بتوانيد موارد زير را در طراحي خود با كار ببريد نتيجه رضايت بخشي حاصل خواهد شد

  • جستجو و كسب آگهي و اطلاعات در مورد علايق و سليقه هاي
  • بررسي نوع و فضاي كار شركتي كه قرار است براي آن لوگو طراحي شود
  •  شناسايي مخاطبان اصلي كارفرما (در واقع مشتري شما كه سفارش لوگو داده)

يكي از مهمترين بخش هاي طراحي لوگو شناخت نياز مشتري است شما بايد بررسي كنيد كه مشتري چه ميخواهد در مورد مخاطبانش از او سوال كنيد و خصوصيات مشتريان و انتظاراتي كه از او دارند را بررسي كنيد همچنين زمان كه براي طراحي لوگو دست به كار شديد از علايق مشتري نسبت به طراحي استفاده كنيد يك بار ايده هاي او را در طراحي استفاده كنيد و يك بار ايده هاي كه خودتان داريد در آخر اين دو را باا يكديگر مقايسه كنيد و ضعف هاي ايده ي مشتري را به او بگوييد زيرا ممكن چيزي كه شما در سر داريد با چيزي مشتري در سر دارد متفاوت باشد در اين زمان به احتمال زياد مشتري با دلايل منطقي شما موافقت خواهد كرد كم پيش مي آيد مشتري بر روي طرح خودش پا فشاري كند. اگر اينطور بود باز حق با مشتريست و بايد طرح او را اجرا كنيد

 

حالا وقت آن رسيده است كه شروع كنيد !

ليستي از ايده هاي خود براي طراحي لوگو داشته باشيد بهترين را پياده سازي اوليه ايده ها روي كاغذ است. ايده ها را بر روي كاغذ ترسيم كنيد و ضعف هر كدام را بيابيد طراحي روي كاغذ خيلي سريع تر از نرم  افزار انجام ميشود و شما دست باز تري داريد و ميتوانيد سريع تري در مورد نقاط ضعف و قوت طرح ها تصميم بگيريد.

به فضاي كار مشتري توجه كنيد منظور موضوع كاري مشتريست اگر براي دفتر وكالت قرار است لوگويي طراحي شود دور كار هاي فانتزي را خط بكشيد ولي اگر لوگوي شما قرار است براي يك مهد كودك طراحي گردد دست شما براي فانتزيك بودن باز است  همچنين به رنگ سازماني كه مشتري درخواست ميدهد توجه كنيد

استفاده از نماد و شكل در طراحي لوگو خوب است و ميتواند مفهوم لوگو را راحت تر به افراد منتقل كنيد اما الزامي نيست كه حتما از شكل استفاده كنيد بسياري از لوگو هاي معروف داراي نماد مرتبطي نيستنند  مثلا اگر قرار است براي يك رستوران لوگويي طراحي كنيد ضرورتي ندارد كه از قاشق و چنگال استفاده كنيد ميتوانيد لوگو را به گونه اي اشتها آور و به ياد ماندني مانند لوگوي مك دونالد طراحي كنيد

در آخر سعي كنيد لوگو خود را در قالب يك مربع و يا دايره طراحي كنيد زيرا در اين حالت نسبت طول به عرض در طراحي رعايت ميشود لوگوهاي كشيده و عريض و يا لوگوهاي بلند را نميتوان به راحتي در هر مكاني استفاده كرد اگر علاقه به مطالعه مقاله هاي ديگر ما هستيد به بخش آموزش طراحي لوگو مراجعه كنيد

 

 

 

منبع : چگونه موفقيت خود را در طراحي لوگو افزايش دهيم ؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.