لوگوي صوتي چيست ؟ و تاثير آن بر مشتري چيست؟

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

لوگوي صوتي چيست ؟ و تاثير آن بر مشتري چيست؟

۱۰۷ بازديد

 
لوگو

 

متمركز كردن مشتري بر روي 5 حواس 

امروزه با قويترين شدن و علمي تر شدن روش هاي بازاريابي هروز شكل جديد از آن به وجود مي آيد كه بتوان مشتري را جذب كرد روش هاي زيادي در بازاريابي وجود دارند كه برخي از آن ها بيشترين تاثير و برخي ديگر تاثير كمي در فروش دارند. به طور كلي ميتوان گفت روش هاي بازاريابي كه بر روي 5 حواس انسان تاثير گذار هستنند بهترين نوع بازاريابي هستنند گر چه اين موضوع بسيار مشكل و سخت است و هنوز هم پس از گذشت سالها مطالعه بر روي روش هاي بازاريابي روشي وجود ندارد كه بتواند 5 حواس انسان را درگير كند

 

حس شنوايي انسان و لوگوي صوتي 

يكي از روش هاي برندينگ كه در ايران خيلي به آن توجه نميشود لوگوي صوتي ميباشد  لوگو هاي صوتي شامل يك موزيك كه با اهداف برنامه ريزي شده و خلاقانه در مكان هايي به منظور بهبود تجربه و رابطه مشتري پخش ميشود.

لوگوي صوتي شامل 3 بخش اصلي است 

  • لوگوي صوتي
  • طنين زنگ
  • هدايت صوتي مشتري

مجموع اين 3 را آواي برند مي نامنند

 

لوگو هاي صوتي در چه مكان هايي استفاده ميشوند؟

لوگو هاي صوتي را ميتوان در تمام بخش هايي كه مشتري با بنگاه ارتباط برقرار ميكند استفاده كرد بهترين مكان استفاده از لوگوي صوتي وب سايت شركت است اين موزيك اگر چه كوتاه باشد و چه يك قطعه كامل در حافظه بلند مدت يك فرد جاي ميگيرد مثلا ميتوانيد اين موزيك را در هنگام باز شدن سايت قرار دهيد مهم نيست كه چند ثانيه باشد حتي ميتواند يك قطعه كامل باشد كه كاريران بتوانند آن را دانلود نمايند كه در زمان گوش كردن به اين موزيك قطعا به ياد وب سايت شما خواهند افتاد

از شركت هاي كه از اين روش در برندينگ خود استفاده ميكنند ميتوان به كافه هاي زنجيره اي استارباكس اشاره كرد اين شركت cd هايي را در قالب موزيك هاي شنيدني كه در كافه هايشان پخش ميشد به فروش ميگذاشتنند و همچنين در وب سايت خود نيز اين cd ها را براي فروش قراردانند اين كار علاوه بر اين كه به برند آن ها قدرت داد درامد كوچكي نيز براي اين شركت داشت

 

نوع موزيك لوگوي صوتي  و تاثير آن بر مشتري

اين بخش مهترين بخش لوگوي صوتي است شركت ها بايد با شناخت كسب و كار خود و شخصيت هاي مشتري خود به انتخاب يك قطعه آهنگ بپردازنند انتخاب موزيك اشتباه ميتواند لطمه سنگيني به اين روش از بازاريابي بزند و منجر به شكست شما شود قطعا در يك كافي شاپ از موزيك هاي لايت استفاده ميشود و نه از موزيك ها شلوغ و پرسرصدا.

بسياري از برند هاي معروف كسب و كار خود را با اين روش رونق دادنند شركت هايي كه ديگر از اين موزيك در تمام مكان ها استفاده ميكنند در بخش هاي روابط عمومي در تماس هاي تلفني در تبليغات تلوزيوني كه باعث شده است كه هر فردي كه به اين موزيك گوش ميدهد آن شركت را به ياد بياورد

 

منبع : لوگوي صوتي چيست ؟  و تاثير آن بر مشتري چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.