خواص طراحي يك لوگو را بدانيد!

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خواص طراحي يك لوگو را بدانيد!

۴۷ بازديد

طراحي لوگو

 

تا الان به صورت عمومي و نيمه تخصصي در مورد طراحي لوگو صحبت كرديم مقاله هاي زيادي (نزديك به 100 مقاله) در مورد نكات طراحي لوگو, انواع طراحي لوگو و منتشر شد اين نكات و مقاله ها رو ميتونيد در بخش آموزش مشاهده كنيد شايد مطالبي كه قرار هست الان در موردش صحبت كنيم كمي ساده به نظر بيان و نه خيلي مهم! اما در پياده سازي آن قطعا به مشكل برخواهيد خورد و سختي كار در آن جا مشخص ميشود ,كار سختي است اما با تمرين ميتوانيد با آن برسيد

 

 

سادگي لوگو

حرفي كه هميشه به شما ميزنيم سادگي در طراحي لوگو ميباشد اما امروز به جز نكته ي سادگي نكات ديگر ي هم به شما ميگوييم. لوگو بايد علاوه بر سادگي در جذب نگاه مشتري قدرتمند باشد لوگو ها هميشه پيامي بشر دوستانه در خود دارند همچنين شركت هايي وجود دارند كه در بخش معرفي لوگوي خودشان به بهبود روابط انساني ميپرازند و در يك شكل كوچك ارزش ها و مفاهيم بسياري را به بيننده منتقل ميكنند نكتهه اي كه حائز اهميت اين است كه اگر شركتي با رسالت ارزش آفريني به وجود آمده باشد به راحتي ميتواند ارزش كمپاني خود را در لوگو نشان دهد-

عبارتي كه هميشه مشتريان براي طراحي لوگو خودشان به كار ميبردن اين است كه "لوگوي ما را جذاب و ارزش آفرين طراحي كنيد" هدف گنجاندن نشان سازماني در ذهن افراد است ما نميخواهيم چارت سازماني يك شركت را در لوگو به نمايش بگذاريم.لوگو هاي پيچيده شانسي براي به خاطر سپرده شدن و درگير شدن اوليه مشتري با لوگو را ندارند-اصل ساده نگاري را هميشه ملكه ذهن خود كنيد

پيشنهاد من به شما اين است كه مقاله كامل چرا بايد لوگو را ساده طراحي كنيم را مطالعه كنيد

 

يكتا و يگانگي در طراحي لوگو

قبل از اين كه شما براي طراحي لوگو دست به كار شويد نياز است كه به تحقيق بررسي در مورد لوگو رقبا بپردازيد لوگو هايي كه داراي اشكال و رنگ هاي مشابه بودنند و در دنيايي رقابتي موفق عمل كردنند و سهم بازار را به خوبي در دست گرفته اند در نتيجه اين لوگو ها توانسته است كه ارتباط لازم و كافي را با مشتري برقرار كند وقت آن رسيده كه ايده هاي نوع و خاص خود را با تجربيات موفق اين شركت ها تركيب كنيد و از آنن ها پيشي بگيريد

 

اسكلت و ساختار لوگو 

كافيست با دقت به لوگوهاي اطراف خود دقت كنيد! اكسر لوگو ها تركيبي هستنند! كه در صنعت خودروسازي و پوشاك ميتوان بيشترين استفاده از اين سبك را مشاهده كرد.با استفاده از شكل ميتوان مفهوم را راحتر منتقل كرد زيرا حافظه بصري انسان قويتر بوده و همچنين علاقه ي انسان به اشكال بصري بيشتري است.در صنعت طراحي لوگو  شكل هاي هندسي معاني و مفهوم هاي خاصي را منتقل ميكنند مثلا شركت هايي كه از دايره در طراحي لوگو خود استفاده ميكنند هدفشان رساندن معني امنيت,تكامل,راحتي,تداوم  ميباشد همچنين لوگو هاي مثلثي تعادل,نظم,قدرت را ميرساند جالب است بدانيد كه از مثلث در شاخصه هاي مذهبي استفاده بسياري ميشود و لوگو هاي 4 گوش مانند مربعي منطق,دقت,اعتبار را منتقل ميكنند. ممكن است در طراحي لوگو از يك خط منهني ساده استفاده شود كه هدف آن رساند مفهوم شادي و تحرك ميباشد

 

رنگ بندي لوگو

رنگ ها نقش مهمي در انتقال احساسات به افراد را دارند براي انتخاب رنگ بايد به طور كامل جنسيت مشتري ها سن مشتري ها بررسي شود همچنين نياز هاي يك شركت و بازار هدف در انتخاب رنگ لوگو تاثير گذار است پس يك طراح بايد با آگهي كامل در مورد شركت اقدام به انتخاب رنگ كند بررسي ها نشان داده است كه معمولا در حيطه هاي مختف از رنگ ها مشتري استفاده ميشود مثلا در شركت هاي بيمه اي,هواپيمايي,آرايشي,بانك ها از رنگ آبي استفاده ميكنند زيرا اين رنگ آرامش و اعتماد و امنيت را تداعي ميكند همچنين در رستوران هاي زنجيره اي,فست فود ها ,مواد غذايي از رنگ قرمز استفاده ميشود زيرا اين رنگ سعي در جذب مشتريان دارد زيرا اين رنگ اشتها آور است و باعث افزايش ضربان قلب ميشود و در صنعت خودروسازي نيز از رنگ طوسي استفاده زيادي ميشود زيرا اين رنگ مفهوم استحكام و قدرت را ميدهد و از فلز گرفته شده است به آموزش طراحي لوگو مراجعه كنيد 

 

منعطف بودن لوگو

همانطور كه يك شركت با گذشت زمان داراي تغيير تحول در نحوه توليد خود است و رويه كار آن تغيير ميكند در اين ميان لوگو نيز بايد تغيير كند لوگو ها بايد طوري طراحي بشوند كه قابليت انعطاف پذيري داشته باشند يعني بتواند در آن ها به راحتي تعييرات ايجاد كرد ممكن است يك شركت بخواهد لوگوي خود را با توجه به ظهور رقباي جديد و تغيير رويه كاري خود تغيير دهد در اين صورت اگر لوگو طوري باشد كه با تغيير قالبي كلي آن از بين برود لوگوي شركت جايگاه خود را از دست خواهد داد به همين خاطر لوگو بايد طوري طراحي گردد كه با بروزرساني آن قالب كلي حفظ شود و مشتريان تشخيص دهند كه اين همان لوگوي قبليست در اين صورت به راحتي ميتوانيد مشتريان خود را با لوگوي جديد همراه سازيد

 

منطبق بودن لوگو

يك لوگو در تمام  عرصه هاي تبليغاتي ممكن است استفاده شود اين موارد ميتواند شامل بنر تبليغاتي-سربرگ-بروشور-بيلبورد-تراكت-فاكتور-كارت ويزيت و..... باشد به همين دليل لوگو بايد در سايز هاي مختلف قابليت رويت داشته باشد و مقياس پذير باشد اولين نكته طراحي لوگو به صورت وكتور است نكته بعدي در مورد لوگو هاي رنگي ميباشد كه لوگو ها بايد قابليت انطباق پذيري با رنگ سياه و سفيد را داشته باشند زيرا ممكن است يك قرار داد براي فردي فكس شود كه رنگ آن سياه و سفيد است

 

با يادماندني بودن لوگو

يك برند و لوگو طول عمر بيشتري نسبت به يك محصول دارند به همين خاطر از تصاوير محصولات در لوگوي خود استفاده نكنيد يك لوگو بايد طوري طراحي شود كه به راحتي به خاطر افراد سپرده شود شما در طول مراجعه مشتري و درخواست محصول آن فرصت داريد برند خود را به او بشناسانيد اگر در اين مرحله درست عمل كنيد برند شما در قلب او حك خواهد شد و او تبليغ برند شمارا ميكند تبليغ دهاني يكي از قوي ترين تبليغات است فردي كه از محصولات شما استفاده كرده و رضايت داشته با جان و دل از محصول شما برا دوستانش تعريف ميكند

 

ياد آوري فعاليت شركت در لوگو

لوگو هايي كه طراحي ميكنيد بايد ياد آور موضوع كاري يك شركت باشد و يك بيننده با نگاه به آن به سادگي متوجه حوزه كاري آن لوگو بشودم مثلا در حوزه ارتباطات از دايره براي نشان دادن ارتباط استفاده ميشود و مثلا در حوزه ي نشر مقاله و كتاب بايد به طور نامحسوس از قلم و كتاب و تلفيق آن با لوگو استفاده كرد نوآوري در طراحي به معني دور شدن از ارزش ها نيست موفق باشيد!

 

 

منبع : خواص طراحي يك لوگو را بدانيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.