11 نكته از تاثير گذار ترين ها در طراحي لوگو

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

11 نكته از تاثير گذار ترين ها در طراحي لوگو

۴۲ بازديد

لوگو

 

نكات زياد و ريز و درشتي در حوزه طراحي لوگو وجود دارد كه معمولا اكسرا لوگو ها 100 درصد آن را ندارند قطعا داشتن 100 درصد نكات در طراحي لوگو كار مشكليست! از لوگو سايت گرفته تا طراحي لوگو براي  شركت و سازمان هاي بزرگ همه گي شامل اين نكات ميشوند زيرا كلي هستنند و در هر نوعي از لوگو بايد رعايت شود

 

1- تناسب در طول و عرض لوگو

برخي از لوگوها كوتاه و پهن هستنند و برخي ديگر باريك و بلند! چنين طراحي متناقظ از يك لوگوي خوب ميباشد لوگو ها بايد از نظر چشمي منظم به نظر آيند و اين توازن زمان برقرار ميشود كه طول و عرض متناسب با يكديگر باشند نيازي نيست در طراح خود 100 درصد قرينگي را رعايت كنيد تنها اگر تناسب رعايت شود كافيست براي طراحي يك لوگو بهتر است از يك شكل هندسي شروع كنيد مانند مربع

 

2-سايز در طراحي لوگو

سايز در طراحي لوگو يكي از مهمترين بخش هاي آن است كه ما يعني گروه طراحي بيوتي ديزاين  مقاله ي كاملي در اين مورد با نام  طلايي ترين تكنيك هاي طراحي لوگو  ارائه گرديم اما چرا ميگوييم سايز مهم است ؟ زماني شما لوگويي را طراحي ميكنيد استفاده از جزييات زياد و ريز در طراحي باعث پيچيده شدن و گنگ شدن لوگو ميشود حالا فكر كنيد كه لوگو كوچك هم شود! به همين خاطر پس از آن كه لوگوو طراحي شد بايد با سايز هاي مختلف چاپ شود و به مشتري ارائه شود

 

3- در نظر گرفتن مخاطب هدف طراحي لوگو

زماني كه براي بازسازي يك لوگو و ارائه طرح جديدي به شما مراجعه ميكنند قطعا ديگر آن لوگو پاسخگوي نياز شركت نيست اين اتفاق ممكن است زماني بي افتد  كه شركت توسعه يافته باشد و يا شركاي تجاري آن عوض شده باشد به همين خاطر شما علاوه بر توجه به خواسته هاي كارفرما بايد به مخاطب هدف و نياز هاي مشتري كه قصد خريد از اين شركت را دارد توجه كنيد جوري كه لوگوي شركت به مشتري بفهماند كه ما نياز شمارا برطرف ميكنيم! و چيزي كه به دنبالش هستيد اينجاست!

 

4-طراحي لوگو با جزييات مستقل و جدا

ممكن است مشتري از شما بخواهد كه بر روي 2 جز لوگو هم متن و هم شكل كار كنيد معمولا در طراحي لوگو اكسرا طراح هان روي يكي از اجزا كار ميكنند مثلا متن و سپس شكل را در كنار آن قرار ميدهند اما زماني كه درخواست مشتري اين باشد بايد به طور جداگانه روي هر يك كار كنيد و سپس آن ها را كنار هم قرار دهيد اين بهترين راه است بعضي از طراح هاي حرفه اي هر 2 را در كنار هم طراحي ميكنند

 

5-با يك لوگوي حرفه اي روي مشتري به سرعت تاثير بگذاريد!

باز هم سادگي! لوگو ها بايد در چند ثانيه روش افراد تاثير بگذارند تنها چند ثانيه نا قابل! باعث ميشود مشتري تصميم به خريد از شركت شما بگيرد و يا خير لوگو هاي پيچيده در اين قسمت شكست ميخورند و نميتوانند سودي براي شركت داشته باشند در دنياي حرفه اي امروز سرعت حرف اول را ميزند بيننده نبايد به جستجو و كاوش بپردازد تا بتواند مفهوم لوگوي ما را بفهمد جمع بندي لوگو فقط بايد 3 تا 5 ثانيه زمان ببرد!

 

6-ارزش هاي كمپاني را در نظر داشته باشيد

هر كمپاني داراي ارزش هاي مختلفي است ارزش هايي كه در سال هاي اخير سعي كرده آن ها را زنده نگه دارد يك فرد به عنوان طراح لوگو بايد به اين ارزش هاي توجه كند و آن را در لوگوي خود استفاده كند و يا با شكل اصلي تركيب كند 

7-  آخر كار در طراحي لوگو را به رنگ ها اختصاص دهيد 

اوليت يك طراح در طراحي لوگو بايد شكل و فرم طراحي باشد زيرا لوگويي كه شما به صورت رنگي طراحي ميكنيد ممكن است با يك پرينتر سياه و سفيد چاپ شود و جلوه خود را از دست بدهد پس سعي كنيد با استفاده از شكل و فرم لوگو خود نمايي لوگو را نشان دهيد در اين حالت اگر رنگ هم اضافه شود زيبايي لوگو دو چندان خواهد شد 

8-مفهوم ساده در طراحي لوگو

اين كه در پشت لوگوي شما مفهومي نهفته باشد خوب است! اما سعي كنيد چند مفهوم را به زور در لوگو نگنجانيد اگر مشتري اين را درخواست كرد او را متقاعد گنيد كه لوگو هرچه ساده تر باشد بهتر است يك مفهوم نهفته در پشت يك لوگو ممكن است در چند ثانيه درك نشود اما زماني كه مشتري بار ديگر با لوگو روبه رو ميشود مفهوم را به مرور متوجه ميشود اما زماني كه يك لوگو پر از مفهوم باشند چيزي جز پيچيدگي و غير قابل فهم بودن لوگو به وجود نخواهد آمد

9-دقت در استفاده رنگ در طراحي لوگو

ممكن است خود شركت داراي يك رنگ سازماني و قديمي باشد كه در تبليغاتش استفاده ميكرده اگر به اين صورت بود بايد از همان رنگ سازماني شناخته شده استفاده كرد اما اگر رنگي در دسترس نبود شما بايد با توجه به مفهوم رنگ ها در طراحي لوگو رنگ هاي مختلفي را به مشتري ارائه دهيد تا يكي از آن ها كه مناسب تر است را انتخاب كند

10- رنگ ها در هنگام چاپ

مد رنگ رو كه قطعا اكسر طراحان با آن آشنا هستند cmyk هست مسئله اي كه وجود دارد اين است كه حتي در اين مد هم رنگ ها در وب و در هنگام چاپ با يكديگر متفاوت هستن بهترين راه اين است كه ما لوگو را بعد از طراحي چاپ كنيم

11-تبليغات عامل اصلي ديده شدن لوگو

اين بخش خيلي مربوط به طراح نميشود اما زماني كه طراح خودش را جاي صاحب كمپاني بگذارد ميتواند لوگويي طراحي كند كه با چند ثانيه نگاه به خاطر سپرده شود همچين لوگوي در تبليغات موفق تر ظاحر ميشود

 

منبع:11 نكته از تاثير گذار ترين ها در طراحي لوگو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.