چگونه يك لوگوي حرفه اي در دنياي ديجيتال طراحي كنيم ؟

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چگونه يك لوگوي حرفه اي در دنياي ديجيتال طراحي كنيم ؟

۳۵ بازديد

سايت طراحي لوگو

امروزه طراحي لوگو براي دنياي ديجيتال با پيشرفت و توسعه دنياي مجازي رونق يافته است لوگو هاي كه در عرصه ديجيتال هستنند شامل لوگوي وب سايت , لوگوي اپليكيشن موبايل, و يا لوگو رسانه هاي ديجيتال ميباشند و سايت طراحي لوگو نيز وجود دارند مانند بيوتي ديزاين كه خود ما هستيم و در تمام عرصه هاي گرافيكي كار ميكنيم. در طراحي لوگو هاي ديجيتال بايد ديجيتالي بودن لوگو و همچنين اصول مربوط به اي حوزه رعايت شود نكته اي كه حائز اهميت هست اين است كه درست است ما براي يك سازمان ديجيتالي لوگويي طراحي ميكنيم اما اين لوگو بايد مناسب چاپ نيز باشد!.

يكي ديگر از عوامل مهم در طراحي لوگو هاي ديجيتالي  اين است كه اين لوگو ها ممكن است در مكان هاي زيادي با سايز هاي مختلف استفاده شوند و حتي رنگ هاي مختلف پس بايد لوگو طوري طراحي شود  كه مناسب تغيير باشد.

ميپردازيم به اصول طراحي لوگو ديجيتال:

شناخت برند در طراحي لوگو ديجيتال يك اصل مهم!

سعي كني با برند رابطه برقرار كنيد و به طور كامل آن را شناسايي كنيد لوگو ها بازتاب برند شما هستنند! لوگو هايي كه براي دنياي وب طراحي ميكنيد بايد به سرعت شناخته شوند و بيننده موضوع آن را تشخيص دهد زيرا با اين شلوغي در دنياي وب همه چيز گم خواهد شد!

 

طرح اوليه در طراحي لوگو ديجيتال را فراموش نكنيد!

يكي از وسوسه هايي كه هميشه سراغ طراحان مي آيد اين است كه به سرعت به سراغ نرم افزار بروند و طرح را ببينند ولي پياده سازي طرح اوليه روي كاغذ هم سرعت كار شمارا بالا ميبرد و هم ايده هاي بيشتري در ذهن شما پديدار ميشود  شما به راحتي به حركت دست خود ميتوانيد در 1 ساعت چندين طرح طراحي كنيد

 

ساده طراحي كنيد ! اين يك اصل مهم است 

فرقي نميكند  در كدام عرصه اقدام به طراحي لوگو ميكنيد چيزي كه مهم است ساده بودن آن است موفق ترين لوگو هاي دنيا ساده ترين آن ها هستنند! براي مثال لوگو مك دونالد شايد يك فست فود را نشان ندهد اما اگر كمي به آن دقت شود ميتوان آن را به يك رستوران تشبيه كرد سعي كنيد بينندگان سايت خود را سردرگم نكنيد و با آن ها به راحتي با لوگوي خود ارتباط برقرار كنيد. سادگي در طراحي باعث ميشود  درر يك بازه زماني فوق العاده كوتاه مفهوم به بيننده برسد نيازي نيست بيوگرافي يك برند را در لوگوي جاي دهيد! در ضمن مقاله ي چرا بايد لوگو را ساده طراحي كنيم را مطالعه بفرماييد

 

متمايز بودن  از رقبا شما را به پيشرقت سوق ميدهد

سعي كنيد از رقبا به طور كامل متمايز باشيد و لوگو خود را شبيه به آن ها طراحي نكنيد زيرا در باعث ميشويد برند آن ها بيشتر تبليغ شود تا شما ! استفاده ار رنگ سبز تيره و يك پري دريايي در طراحي لوگو كافي شاپ واقعا ميتواند بد باشد زيرا اين لوگوي شركت ديگريست!

 

تفاوت رنگ ها در چاپ و ديجيتال را شناسايي كنيد!

برخي از رنگ ها در دنياي ديجيتال بسيار زيبا و با كيفيت بالا ميباشد اما زماني كه روي كاغذ چاپ ميشود آن كيفيت ديجيتالي را ندارد و به طور كلي فرق ميكند! سعي كنيد رنگ هايي كه در هر دو مكان مناسب هستنند را براي طراحي انتخاب كنيد همچنين مفهوم رنگ ها در طراحي را مد نظر بگيريد رنگ صورتي براي يك شركت اداره مناسب نيست! مقاله ي مفهوم رنگ ها در طراحي لوگو را مطالعه بفرماييد

قابل استفاده بودن لوگو در همه جا!

يكي ديگر از نكات مهم طراحي اين است كه لوگو با تغيير سايز براي مشكلي پيش نيايد اين ممكن است لوگو در دنياي ديجيتالي به اندازه ي صفحه يك مانيتور 22 اينچ بزرگ شود و يا به اندازه 1 اينچ در صفحه موبايل كوچك شود در هر 2 حالت نبايد اجزاي لوگو زمخت و يا ريز باشند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.