جزيياتي كه هيچگاه نبايد به لوگو اضافه كرد!

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

جزيياتي كه هيچگاه نبايد به لوگو اضافه كرد!

۳۳ بازديد

بيوتي ديزاين

 

با سلام امروز ما يعني گروه طراحي بيوتي ديزاين   مقاله در مورد اين كه از چه جزيياتي بايد و نبايد در لوگو استفاده شود صحبت ميكنيم با ما همراه باشيد

 

يكي از عوامل مهم و حياتي در اصول طراحي لوگو  نحوه ي صحيح تركيب اجزا ميباشد- امروزه با تخصصي تر شدن علم طراحي هدف اصلي جذب سريع و ماندگار مشتريست اين نكته در طراحي لوگو  نيز مهم است لوگو هايي كه سرشار از اجزاي پيچيده و گنگ و است نميتواند گزينه خوبي براي يك لوگوي مناسب باشد. مقاله ي  چرا بايد لوگو را ساده طراحي كنيم؟ را مطالعه كنيد

نكته حائز اهميت ديگري كه وجود دارد اين است نبايد تمام اجزا و جزييات يك شركت را در لوگو بگنجانيم. اكسر افراد طراح لوگو نكاتي را كه بايد براي يك لوگوي موفق استفاده كرد را ميدانند اما اين را نميدانند كه چه چيز هايي را نبايد به لوگو اضافه كرد- امروز به 5 آيتم مهم در اين بخش اشاره ميكنيم

 

  • استفاده از كلمات اختصاري قانوني در طراحي لوگو

زماني كه شركتي ثبت ميشود به آن يك كلمه اختصاري داده ميشود براي مثال شركت نايك  تركيبي از دو اسم  nike و inc است اما هيچگاه در لوگوي خود از اين كلمه استفاده نكرده است اين كلمات ميتوانند شامل موارد  رو به رو باشند : GOV,PVTLLC,CORP  و بسياري از موارد ديگر كه اگر اين كلمه در لوگو حذف شود لوگو ساده تر و بهتر خواهد شد

  • شرح امكانات و جزييات سازمان در طراحي لوگو

از به كار بردن جزييات يك شركت در طراحي لوگو بپرهيزيد اين جزييات ميتواند شامل آدرس شركت و يا شماره تلفن آن باشد. زماني كه اين ها در طراحي لوگو استفاده ميشوند لوگو پيچيده و خسته كننده ميشود همچنين خوانايي لوگو با كوچك شدن طراح پايين مي آيد نكته مهم ديگري نيز كه وجود دارد اين است كه زماني كه شما تغيير مكان دهيد و يا شماره تماس خود را عوض كنيد بايد از نو لوگويي ديگر طراحي كنيد و اينن چرخه با هر بار نقل مكان شما ادامه خواهد داشت!

  • كپي برداري از لوگوي ديگران 

هر زمان بحث كپي برداري پيش مي آيد اين را ميگوييم! الهام بگيريد كپي نكنيد! فرق اين دو بسيار زياد است كپي برداري از لوگو باعث پسرفت ما ميشود و ما را از دادن ايده هاي جديد باز ميدارد همچنين اگر اين لوگو يك لوگوي ثبتي باشد در نهايت كار شما به مراجع حقوقي  ميرسد و به قانون نقض كپي رايت منجر ميشود. يك طراح بايد از اصيل بودن طراحي خود اطمينان داشته باشد

  • استفاده از شعار هاي بلند در طراحي لوگو

اين كه يك شركت شعاري مناسب داشته باشد بسيار عاليست و شعار نويسي مناسب خودش به برندينگ و افزايش فروش ما كمك ميكند اما اين كه چطور باشد و چه اندازه بسيار مهم است.

برخي از شعار ها يك داستان كوتاه است!  كه قطعا نه بيننده فرصت خواندن آن را دارد و نه آن به خوبي به خاطر سپرده ميشود همچنين باعث شلوغ شدن لوگو و از بردن سادگي آن ميشود اگر به شركت هاي و كمپاني هاي معروف دنيا نگاهي بندازيم متوجه كوتاه بودن اشعار آن ها خواهيم شد مثلا شعار مك دونالد  "عاشقش هست"  ميباشد

  • نشانه هاي نا مناسب در طراحي لوگو 

در استفاده از نشانه هاي بايد دقت بسيار زيادي كرد زيرا ممكن است هر نشانه در هر كشوري معني خاصي بدهد امكان دارد استفاده از اين نشانه ها عمدي نبودي و خود طراح هم از فلسفه اين نماد بي خبر باشد و باعث شود استفاده نادرست ما از اين نماد تفسير نادرست لوگو را برساند سعي كنيد مذهب را نيز در طراحي لوگو در نظر بگيريد

 

جزيياتي كه هيچگاه نبايد به لوگو اضافه كرد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.