اين عامل ها داشتن يك لوگوي خوب را تضمين ميكنند

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

اين عامل ها داشتن يك لوگوي خوب را تضمين ميكنند

۴۲ بازديد

طراحي لوگو حرفه اي

خصوصيات يك لوگوي خوب و مناسب معمولا شامل موارد زير است

 

 

ساده بودن لوگو:

يك لوگوي ساده ميتواند تركيبي از اجزاي ساده باشد در حالي كه همه گي يك مفهوم واحد را ميرسانند لوگوهاي ساده به سرعت ديده ميشوند به سرعت شناخته ميشوند اين كه ميگوييم لوگو ساده باشد و بار ها با اين مسئله تاكيد شده است از اولين اصول طراحيست زماني يك لوگو به سادگي مفهوم خود را به بيننده منتقل ميكند باعث فراگير شدن آن ميشود و رابطه مستقيم با ديگر نكات طراحي لوگو حرفه اي دارد

 

با يادماندني بودن لوگو:

اين نكته نيز برميگردد به همان ساده بودن لوگو اگر نگاهي به قواعد طراحي لوگو بي اندازيم ميتوانيم شكافي درون آن بيابيم كه در آخر به سادگي لوگو ميرسد يك لوگوي به يادماندني لوگويست كه به راحتي به خاطر سپرده شود و فردي كه آن را ميبيند بعد ها بتواند بخشي از لوگو و يا كليات آن را در كاغذ ترسيم كند كمتر كسي است كه نتواند لوگوي نايك را ترسيم كند زيرا اين لوگو تمام خصوصيات يك  لوگو حرفه اي را دارد

همچين روان طراحي كردن لوگوها در سبك نوشتاري  بسيار در به خاطر سپردن آن كمك ميكند

 

نداشتن انتها در لوگو ( بي انتهايي):

بي انتهايي به چه معناست ؟ بي انتها به معناي بي نهايت بودن است اين كمي اغراق است اما بدان معناست كه لوگويي كه طراحي ميكنيم بايد بعد از گذشت چند دهه اصالت و جذابيت خود را حفظ كند اگر ما بخواهيم هر چند بار لوگوي خود را عوض كنيم ديگر فرصت به خاطر سپردن لوگوي خود را از مشتري گرفته ايم همچنين پيروي از مد در طراحي لوگو مرگ لوگوست! مد براي دور ريختني هاست يعني چيزي را كه زماني داشته ايم قديمي ميشود و آن را دور مي اندازيم مانند لباس از لوگو هاي به يادماندني كه هنوز پس از گذشت چند دهه تغيير نكرده است ميتوان به لوگوي كوكاكولا مراجعه كرد

 

فراگير و توسعه پذير بودن لوگو:

بدان معنا كه  يك لوگو بايد قابليت استفاده در هر مكاني را داشته باشد در هر رسانه اي و در هر مكاني! بدين منظور اولين مسئله اي كه براي ما وجود دارد اين است كه لوگو بايد قابليت تغيير سايز داشته باشد اين در صورتي امكان پذير است كه لوگو با فرمت وكتور طراحي شود وكتور ها به صورت برداري و خطي طراحي ميشوند به همين خاطر است كه پيكسل و كيفيت در آن ها بي معنيست همچنين قبل از آن كه لوگو را تحويل مشتري دهيد اين سوالات را از خود بپرسيد

 

  • آيا لوگويي كه طراحي كردم با تغيير رنگ قابليت بصري خود را از دست نميدهد؟
  • آيا اين لوگو را ميتوان در يك جز كوچكي مانند تمبر استفاده كرد و جزييات آن ناپديد نميشود؟
  • آيا با بزرگ كردن لوگو براي نمايش آن در بيلبورد تبليغاتي اجزا آن زمخت و زشت جلوه نميكنند؟
  • با معكوس كرن لوگو از روشني به تاريكي و بالعكس مشكلي براي لوگوي من پيش نمي آيد؟

براي اين مسئله ها نيز راه حلي وجود دارد اين كه لوگو را در رنگ مشكي طراحي كنيم تا كامل تمركزمان روي نماد و اشكال باشد اين رنگ به ما اجازه ميدهد تا عيوب لوگو را بهتر پيدا كنيم و آن را رفع كنيم

 

تناسبات و مناسبات لوگو:

رعايت تناسبات به معني استفاده از علائم و فونت ها مناسب با كار سازمانيست كه قرار است براي آن لوگو طراحي كنيم! مثلا شما اگر بخواهيد براي يك مهدكودك لوگو طراحي كنيد قطعا از فونت هاي بچه گاني و رنگ هاي شاد استفاده ميكنيد استفاده از فونت هاي طنز براي يك شركت حقوقي اصلا مناسب نيست و باعث زير سوال بردن اعتبار آن شركت ميشود همچنين مسئله ي ديگري كه وجود دارد اين است كه حتما نبايد از يك نماد مرتبط با موضوع كاري بهره ببريم ميتوان از نماد هاي غير مستقيم استفاده كرد مثلا براي لوگوي يك شركت ماشين سازي نيازي نيست كه حتما از نماد ماشين استفاده كنيم

 

 

منبع : اين عامل ها داشتن يك لوگوي خوب را تضمين ميكنند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.