بايد و نبايد ها طراحي لوگو براي مارك تجاري

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بايد و نبايد ها طراحي لوگو براي مارك تجاري

۳۵ بازديد

 
سايت طراحي لوگو


مهمترين بخش شروع برندينگ شركت هايي كه تازه راه اندازي شده اند بخش طراحي لوگو آن هاست اين بخش ميتوان گفت بخش آغازين يك برندينگ است اگر ميخواهيد شروعي حرفه اي داشته باشيد بايد توجه زيادي به لوگوي خود داشته باشيد لوگو ها نقش هويت سازي يك برند را دارند و با آن پا به دنياي پر رقابت برندينگ ميگذارند به همين دليل يك لوگو بايد اصولي و حرفه اي باشد تا بتواند در چند ثانيه مشاهده به لوگو  آن را درك كرد و مفهوم آن را يافت لوگو  ها در يك نگه تمامي اهداف و رويكرد يك شركت را نشان ميدهند و  اگر اين مسئله به راحتي قابل درك براي مشتري باشد راه شما براي موفقيت هموار تر ميشود

 

انواع سمبل ها و نشانه ها 

 

1-لوگو و نشانه متني 

لوگو هاي متني جزو محبوب ترين سبك هاي طراحي لوگو ميباشند اين لوگو ها را ميتوان به صورت مختلف دراورد و احساسات مختلفي را به بيننده منتقل كرد مثلا براي نشان دادن قدرت يك سازمان و يا شركت از فونت هاي زخيم استفاده ميكنند همچنين از فونت هاي كشيده و نازك براي نشان دادن لطافت و ظرافت در طراحي استفاده ميكنند نكته هاي زيادي در طراحي لوگوي نوشتاري وجود دارد مقاله ي تكنيكي جالب براي طراحي لوگو نوشتاري را مطالعه كنيد همچنين اين سبك از طراحي انعطاف پذيري زيادي دارد و به هزاران سبك مختلف ميتوان اقدام به طراحي كرد

 

2- نشانه تصويري يا نماد 

اين سبك از طراحي نيز داراي تنوع زيادي ميباشد و همانطور كه از نامش پيداست اين لوگو مفهوم را با استفاده از تصوير ميرساند سايت طراحي لوگو   وجود ندارد كه از اين سبك استفاده نكند زيرا رساندن مفهوم با استفاده از نماد خيلي راحت تر از نوشته است و عكس و ها تصوير بهتر و زود درك ميشوند نماد ها ميتوانند به طور مستقيم يكي از محصولات شركت و باشند و يا غير مستقيم به آن اشاره كنند  نماد در ها ميتوانند در 2 بعد و يا 3 بعد طراحي شوند

 

3-رنگ ها نمادين

رنگ بندي ها در طراحي لوگو يكي از مهمترين موارد است نه در طرحي لوگو بلكه در تمام تبليغات بايد از يك رنگ بندي ثابت استفاده شود كه با آن رنگ سازماني گفته ميشود اگر از يك رنگ هميشه در تبليغات استقاده شود بعد ها هر فردي با ديدن اين رنگ ها به ياد شركت شما مي افتد مقاله ي هويت سازماني را مطالعه كنيد

 

4- عطر ها 

آيا ميدانستيد عطر ها نيز ميتوانند مانند يك لوگو عمل كنند؟ در بسياري از فروشگاه هاي زنجيره فقط از يك نوع عطر استفاده ميكنند و بعد ها اگر بوي اين عطر به مشام شما بخورد به ياد آن فروشگاه مي افتيد

 

5-آواها و صداها 

صداها نيز به عنوان لوگو عمل ميكنند و شما ميتوانيد صداهاي صوتي مختلفي ايجاد كنيد آهنگ تيتراژ يك فيلم همچنين صداي روشن شدن گوشي نوكيا همه ي اين ها جزو لوگو هاي صوتي هستنند

 

منبع : بايد و نبايد ها طراحي لوگو براي مارك تجاري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.