لوگو را به اين صورت طراحي كنيد!

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

لوگو را به اين صورت طراحي كنيد!

۵۱ بازديد

 
ساخت لوگو
همواره نكاتي در طراحي لوگو وجود دارد كه بيشتر مواقه به اين نكات در طراحي توجهي نميشود شايد اين نكات در هنگام طرحي فراموش شده و شايد خيلي از نظر بسياري از طراحان مهم نباشد اما در اصول  طراحي لوگو بسيار كاربردي و مهم است

 

1- اجباري وجود ندارد موضوع كاري در لوگو باشد!

يكي از عواملي كه وجود دارد و بسيار مهم است اين است كه بسياري از دوستان هم در عرصه ي طراحي و هم به عنوان مشتري فكر ميكنند حتما بايد موضوع در لوگو گنجانده شود براي مثال اگر شما براي يك رستوران لوگو طراحي ميكنيد نيازي نيست كه حتما در آن از غذا و خوراكي استفاده شود نماد لوگو رو فداي موضوعش نكنيد ساخت لوگو مسائله اي پيچيده است در لوگو ي بنز نمادي از خودرو ديده نميشود!

2- اتد اوليه در كاغذ!

امروزه در طراحي لوگو استفاده نكردن از نرم افزار غير ممكن به نظر مي آيد! اين درست است كه كساني كه با دست لوگو طراحي نميكنند هم ميتوانند طراح خوبي شودن اما ايده ها و طرح ها و همچين كار هاي كه با دست در طراحي ميتوان انجام داد در نرم افزار نميتوان انجام داد اگر ميخواهيد با طراحي لوگو با دست آشنا شويد و در آن قوي شويد  تمريناتي زيادي در اين زمينه وجود دارد نگران اين كه نقاش خوب و يا طراح با دست خوبي نيستيد نباشيد! هر كاري در ابتدا سخت است و با تمرينات و تلاش شما ميتوانيد بهترين طراحي ها را انجام دهيد

 

 

3-رنگ مشكي اولين رنگ هر لوگو

هميشه در طراحي لوگو از تك رنگ استفاده كنيد رنگ مشكي بهترين رنگ براي تشخيص ضعف هاي لوگوست  بعد از اين لوگو طراحي شد و ظعف هاي آن برطرف شد ميتوانيد هر رنگي كه بخواهيد به آن اضافه كنيد

 

4- بررسي نياز مشتري 

خواسته ي مشتري يكي از مهم ترين نكات موجود در طراحي لوگوست اگر شما خواسته ي مشتري را بدانيد ميتوانيد به راحتي چيزي كه را مد نظر دارد حتي در يك اتود طراحي كنيد گاهي اوقات نظرات ما با مشتري فاصله ي بسيار زيادي دارد و اين مسئله باعث ميشود كه طراحي ما هرچقدر هم كه حرفه اي و اصولي باشد با موافقت مشتري همراه نباشد

 

5- بي معني بودن كلمه ي مد در طراحي لوگو! 

در طراحي لوگو مد روز معني خاصي ندارد بدين صورت كه اگر ما مطابق مد روز در طراحي لوگو عمل كنيم بعد از مدتي لوگو خسته كننده و قديمي ميشود شايد براي لباس پيروي از مد بروز بودن بك فرد را برساند زيرا لباس ها را بعد از مدتي دور مي اندازيم! اما نكته اي كه حائز اهميت است اين است كه لوگو دور انداختني نيست! يكي از اصول طراحي كه در مقاله ي قبلي  ماندگار ترين لوگو را انتخاب كنيد!  درباره آن مفصل صحبت كرديم بحث ماندگاري لوگوست لوگويي كه طراحي ميشود بايد سالها بتواند جلوه ي ويژه ي خود را حفظ كند و جايگاه و ارزش خود را از دست ندهد اگر ما در طراحي لوگو از مد روز پيروي كنيم اصول طراحي را زير پا گذاشتيم و مسئله ي مهم ديگر كه وجود دارد اين است كه ما فرصت با خاطر سپردن لوگو را از مشتريان و افرادي كه با لوگوي قبلي ما ارتباط برقرار كرده اند را ميگيريم 

 

6-مطابقت طرح و موضوع

اين بدان معني نيست كه بايد از اشكال مرتبط موضوع در طراحي لوگو استفاده كنيم زيرا نكته شماره 1 خود را عملا رد ميكنيم! مطابقت طرح و موضوع بدان معنيست كه لوگوي كه ما طراحي ميكنيم بايد مناسب حال و هواي سازمانو يا شركتي باشد يعني اگر لوگويي براي مهد كودكي طراحي ميشود از اشكال نماد هاي جدي و خشن در طراحي نبايد استفاده كنيم

 

7-رساندن موضوع واحد 

و در آخر مسئله اي كه از اهميت خاصي برخوردار است اين است كه لوگو بايد يك موضوع واحد را برساند و آن موضوع چيزي نيست جز سازمان مورد نظر اين جمله بدان معناست كه لوگوي ما بايد منحصر به فرد باشد و در ميان تمام  خطوطي كه دارد افراد را به ياد آن سازمان بي اندازد

 

منبع : لوگو را به اين صورت طراحي كنيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.