ماندگار ترين لوگو را انتخاب كنيد!

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

ماندگار ترين لوگو را انتخاب كنيد!

۳۷ بازديد

 
طراحي لوگو

لوگو ها هويت كاري شما هستن چهره ي لوگوي شما نمايانگر چهره ي شركت شماست بدين منظور ماندگاري لوگو بسيار مهم است ماندگاري يعني چي ؟ لوگويي كه بعد از سالها طراحي هنوز هم جايگاه خود را از دست نداده است هركدام از ما به لوگوي بت من نگاه كنيم به سرعت متوجه موضوعش ميشويم خفاشي كه درون يك بيضي قرار دارد و از آن جايي به وجود آمده كه در فيلم خفاش ها نجات دهنده فردي بودنند كه بعد ها او نجات دهنده ي مردم شد و با اين نماد در شهر ميچرخيد! كاري به جزييات نداريم  اكنون راز هاي را براي شما بر ملا ميكنيم كه از زبان  Jonah Berger نويسنده كتاب Contagious: Why Things Catch On  نوشته شده است با ما همراه باشيد

 

1- سادگي در طراحي لوگو

موردي كه هميشه و در تمام مقاله ها به آن تاكيد ميكنيم سادگي در طرح است  برگر ميگويد يك راه خوب براي ساده فكر كردن ميتواند قطعات متحرك استفاده شده در لوگو باشد براي مثال لوگوي اپل اول رنگارنگ بود بعد ها كه در تلفن همراه استفاده ميشد به رنگ هاي سيلور و مشكي ديده شد رنگ هاي ساده باعث خستگي چشم نميشوند و از نظر ديداري مورد قبول تر هستنند  همچنين برگر ميگويد كه هرچيزي كه چيزي كه پردازش راحت تري را بطلبد دوست داشتي تر است زيبايي لوگو در عين سادگي آن يكي از مهم ترين عوامليست كه در طراحي لوگو وجود دارد  مقاله اي در خصوص اين كه چرا بايد لوگو را ساده طراحي كنيم وجود دارد پيشنهاد ميكنيم  آن را مطالعه كنيد

 

2- زبان برند لوگو است 

لوگو ها منعكس كننده برند شما هستنند در گذشته رنگين كمان بودن رنگ لوگوي اپل خواهان اين بود كه آزادي را نشان دهد در ميان بسياري از شركت هاي غول تكنولوژي شركتي نو پا كه آزادي شروعي تازه را منعكس ميكرد زماني كه اقدام به طراحي لوگو ي شما ميشود به اين نكته توجه داشته باشيد كه لوگو بايد پيغام كلي كمپاني شما را نشان دهد در آن زمان لوگوي اپل بسيار جذاب تر از لوگوي تاريك شركت ibm بود ببعد از سالها گذشت زمان اپل تبديل به يم غول تكنولوژي شد و ديگر نيازي به آن رنگ هاي متفاوت نداشت اپل براي نشان دادن تكنولوژي بودن و اينكه دوستي خود و سادگي خود را در كار نشان دهد رنگ لوگو خود را ساده كرد به ياد داشته باشيد زماني كه ميخواهيد برند جديد به وجود بياوريد و كمپاني تازه اي راه اندازي كنيد حتما به نكات كليدي برند خود بپردازيد و آن را ها پيدا كنيد اين در طراحي لوگوي شما بسيار سودمند است

 

3- به يادماندني بودن لوگو در ذهن 

ماندگاري در لوگو باعث ميشود كسب و كار شما رونق پيدا كند و همچنين به ياد آوردن لوگوي شما را آسان تر ميكند اين نكته نيز باز هم از سادگي مي آيد زماني كه لوگوي شما از قبل ديده شود و در خاطر افراد برود بعد ها اگر با آن روبه رو شود آن برند در ذهن او آشناست و نسبت به آن عكس العمل نشان خواهد داد بودن المان ها غير منتظره در لوگو يكي ديگر از نكات به ياد ماندني بودن لوگو ميباشد مثلا اگر لوگوي اپل فقط يك سيب ساده بود مانند هزاران برند ديگر ميشود اما ايجاد يك گاز درون اين سيب باعث يونيك بودن اين طرح شده است

 

4- مورد توجه بودن

اين مورد شايد رنگ لعاب داشتن لوگو را برساند و شايد هم نه اگر به لوگوي شركت  talentbin دفت كنيد ( يك موتورجستجو كه به كمپاني به كسب استعداد كمك ميكند ) اين لوگو از يك سنجاب بنفش كه بر اسبي تك شاخ سوار است درست شده است در نگاه اول شايد كمي احمقانه به نظر برسد زيرا لوگو كمي كارتونيست اما اين لوگو داراي يك معني خاص است در صنعت استخدام سنجاب بنفش نماد افراد كمياب است اما اگر شما يك شركت نو پا نيستيد نيازي به جلب توجه نداريد اما اگر غير از اين است بهت است ريسك كنيد

 

5- تحقيقات بازاري

كلام آخر اين است كه به نظر خودتان اكتفا نكنيد لوگو را قبل از چاپ در ميان عموم قرار دهيد و از آن ها نظر خواهي كنيد آن را در وب سايت هاي نظر سنجي بزاريد تا مطمئن شويد لوگو آنچيزي است كه ميخواهيد

 

منبع : ماندگار ترين لوگو را انتخاب كنيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.