حفاظت از لوگو به چه معناست

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

حفاظت از لوگو به چه معناست

۳۳ بازديد

 
سايت طراحي لوگو

شايد بسياري از مردم سازمان ها ارزش واقعي يك لوگو را ندانند برخي تفكرشان بر اين است كه  لوگو علامتي است كه براي هر سازماني استفاده ميشود و در واقع پيام هاي نهفته در زير اين لوگو را درك نميكنند همچنين هزينه كردن و مراجعه كردن به يك سايت طراحي لوگو   را ضرر ميدانند اين يك تفكر اشتباه است همانطور كه هميشه در تمام مقالات گفته ميشه لوگو هويت يك برند است و جزو مهمترين كار ها براي شروع يك برندينگ موفق ميباشد اگر جزو كارفرماياني هستيد كه بودجه ي محدودي داريد و نميتوانيد به شركت هاي حرفه اي و با سابقه اي كه براي طراحي لوگو هزينه اي بالغ بر 5 تا 20 ميليون تومان براي طراحي لوگو ميگيرند مراجعه كنيد نيازي نيست حتما اين هزينه را كنيد.

طراحان آزاد كار زيادي در سطح و فظاي مجازي وجود دارند كه با قيمتي كمتر اين كار را براي شما انجام ميدهند اما مسائله مهمي كه وجود دارد اين است كه آيا آن طراح موضوع كاري شما را ميشناسد در كار خود سابقه و تجربه كافي را دارد يا خير اگر جواب مثبت بود ميتوانيد به اين فرد اعتماد كنيد اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه باز هم هزينه هاي گزاف براي طراحي لوگو ارزشمند است چرا ؟ زماني كه لوگوي خود را به دست افرادي با تجربه و حرفه اي ميسپاريد تمام جوانب و نكات لوگو  شامل رنگ بندي لوگو كه هر رنگ مفهوم خاصي دارد  همچنين مقياس پذير بودن لوگو و به يادماندني بودن آن را در طراحي رعايت ميكنند و اين لوگو قرار است براي شما 10 سال و حتي بيشتر باقي به ماند!و اين هزينه براي اين مدت مبلغ ناچيزيست.

 

روزي دوستي با من تماس گرفت و مشاوره اي در مورد طراحي كه قرار است برايش انجام دهيم با ما داشت ايشان ميگفت من چند بار خودم از نرم افزار هاي طراحي لوگو استفاده كردم ولي زياد خوب در نمياد آيا ميدانيد استفاده كردن از اين نرم افزار هاي كه داراي المان هاي آماده هستنند چقدر مضرر براي برند شماست!؟ از اين المان ها شايد صد ها بار در طراحي هاي ديگر استفاده شود.

 

حفاظت از لوگو يعني چه ؟

بعد از آن كه لوگوي شما طراحي گرديد و در يك نگاه توانست متوجه موضوع لوگو شد نوبت به حفاظت از نماد كه داريد ميرسد نماد را در يكي از شركت هاي ثبت برند و علائم ثبت كنيد و آن را انحصاري كنيد تا ديگر كسي نتواند ادعاي ماليكت نماد شمارا كند همچنين ديگر ميتوانيد از اين نماد در تمام تبليغات خود روي سربرگ ها كارت ويزيت ها و..... استفاده كنيد شما بايد انقدر تبليغات قوي داشته باشيد كه نماد شما در ذهن مردم گنجانده شود و هركسي آن را ميبيند اسم شركت درون زهنش بيايد

 

 

منبع:حفاظت از مباني لوگو! آري يا خير؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.