معاني و مفاهيم لوگو خودروها را بدانيد! (قسمت دوم)

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

معاني و مفاهيم لوگو خودروها را بدانيد! (قسمت دوم)

۴۱ بازديد

 
مفاهيم آرم خودرو ها

 

خوب به ادامه ي مفاهيم نماد هاي خودرو سازي در طراحي لوگو ميپردازيم    قسمت اول مقاله ي معاني و مفاهيم لوگو خودروها را بدانيد را مطالعه كنيد

 

فولكس واگن: شركت فلوكس واگن در سال هاي اتمام جنگ جهاني دوم تاسيس شد در اين سالها اين لوگو به خاطر خلاقيت زياد آن مبلغي برنده شد اين لوگو در آن زمان به چرخ دنده تلفيق داده شده بود كه نشان از جبهه كارگري در آن زمان بود اما بعد از اتمام جنگ اين چرخ دنده را از لوگو حذف نمودنند

 

سيزتا:اين لوگو در واقع نماد ايتاليا ميباشد سر گرگ مربوط به افسانه ي يتبر ميباشد همچنين رنگ زرد درون اين لوگو نمادي از شهر مودنا در ايتاليا ميباشد همچنين براي درك مفهوم رنگ ها مقاله ي نقش رنگ ها در طراحي لوگو را مشاهده كنيد

پورشه: معني لوگو پورشه از نشان محلي شهر اشتوت گارد آلمان گرفته شده است در اين لوگو اسب علامت مزرعه اشتاب و خطوط قرمز و مشكلي كه در آن استفاده شده است نشان سلطنتي ووتمبرگ ميباشد

هر نشانه و شكل معنايي دارد مقاله ي  جايگاه نشانه ها در طراحي لوگو چيست؟ را مطالعه كنيد

آلفارومئو: اين آرم نيز مانند پورشه نشان محلي ميباشد (نشان محلي شهر ميلان در ايتاليا) در زمان جنگ هاي صليبي كه در آن انساني در حال خورده شدن ميباشد

فيات :در دهه ۸۰ شركت فيات نشان ابتداي خود را به نفع حروف كلمه فيات كه به طور نامنظم كنار هم قرار گرفته بودند را كنار گذاشت و آرم جديد فيات توسط طراح ارشد اين شركت طراحي شد. مايو‌مايول، طراح ارشد شركت فيات نشان جديد فيات را به صورت اتفاقي به هنگام آزمودن يكي از مدل‌هاي اين شركت طراحي كرد. وي به هنگام تست خودرو از برابر يكي از تابلوهاي نئون تبليغاتي فيات عبور كرد و نور اين نئون كه در پي زمينه سياهي آسمان معوج به نظر مي‌رسد؛ توجه وي را جلب كرد و به اين طريق نشان چندساله فيات توسط وي طراحي شد.

 

مازراتي: نشان خودروي مازراتي نيز يك نشان محلي است مربوط به شهر بولينا زيرا اين خودرو اول در آن شهر توليد ميشد

 

مزدا: آرم شركت مزدا نيز توسط يك طراح با سابقه طراحي ژاپني طراحي شده است اين نماد داراي حرف v ميباشد كه به شكل بالهاي باز شده است كه در ژاپن به معني درك هدف ميباشد

 

ميتسوبيشي:آرم ميتسوبيشي تركيبي از 3 لوزي ميباشد كه در يك نقطه به هم متصي شده اند اين لوزي ها نماد الماس هستنند و شركت در واقع ميخواهد به مشتري بفهماند كه خودرويي كه زير پاي شماست مانند الماس با ارزش است

 

 

منبع : معاني و مفاهيم لوگو خودروها را بدانيد! (قسمت دوم) 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.