معاني و مفاهيم لوگو خودروها را بدانيد!

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

معاني و مفاهيم لوگو خودروها را بدانيد!

۵۹ بازديد

 
طراحي لوگوي حرفه اي

از زماني كه انسان پديد آمد و در دوران غارنشيني  انسان با كشيدن علائم بر روي صخره ها و سنگ ها سعي بر اين داشتنند كه براي هر جسمي نمادي را تعريف كنند و شايد كليد طراحي آرم از همان زمان ها آغاز شده بود و بعد ها طراحي آرم و لوگو تبديل به يك فرهنگ شده است و براي برقراري رابطه ميان يك شركت و مردم استفاده ميشود همانطور كه هر شركتي داراي طراحي لوگوي حرفه اي ميباشد شركت هاي خودروسازي نيز از اين قضيه مستثني نيستنند در اين صنف برخي لوگو ها بدون مفهوم و بدون در نظر گيري موارد و نكات مهم در طراحي لوگو  طراحي كرده اند از لوگوهاي خودرو سازي شركت هاي سيتروئن و لگزس جزو اولين شركت هايي بودنند كه لوگو هايي حرفه اي و مفهومي طراحي كردن و شركت هاي ديگر هم بعد ها لوگوي خود را بهبود دادنند و يا به طور كلي طرح آن را عوض كرده اند خيلي از افراد مفهوم اين آرم ها را نميدانند امروز ما در اين مقاله سعي كرديم  كه مفهوم برخي از شركت هاي خودرو سازي را بيان كنيم  در اين لوگو ها معمولا قوانيني كه ستون و پايه طراحي لوگو هستنند  رعايت شده است

 

ابتدا به مفهوم آرم ها خودروسازي در ايران ميپردازيم

 

طراحي لوگوي ايران خودرو : اين لوگو در ابتدا همزمان با توليد پيكان طراحي شد اين لوگو تركيبي از يك ارابه و اسب ميباشد كه زماني كه توليد پيكان متوقف شد لوگو را نيز با خود دفع كرد اما همزمان با توليد خودروي سمند لوگويي جديدي به وسيله ي استاد مميز طراحي گرديد كه سر يك اسب است و با اسم او همخواني دارد

طراحي لوگوي سايپا: قدمت طراحي اين لوگو بر ميگردد به دهه ي شصت شمسي طراح اين لوگو همان استاد مميز بزرگ است اين لوگو بالندگي و توسعه را نشان ميدهد

 

بعد از معاني اين لوگو ها جا دارد به سراغ معاني لوگو هاي شركت هاي خودروسازي خارجي برويم كه  طلايي ترين تكنيك هاي طراحي لوگو در آن رعايت شده است

 

جگوار: نام اين خودرو از يك پلنگ گرفته شده است كه در لوگوي آن پلنگي به كار رفته است كه به دنبال شكار است

شورولت: اين لوگو طرحش را از سفر بنيانگذار شركت شورلت به پاريس بر روي يك كاغذ ديواري گرفته است

سيتروئن:در طراحي لوگوي سيتروئن ميتوانيد دو پيكان رو به بالا را ببينيد اينها به معني  سمبل دنده هاي چرخ دنده است

بي.ام.و:نشان اين شركت از زماني كه به صنعت هواپيما سازي روي آورد طراحي شده است اين لوگو يك ملخ هواپيماي در حال چرخش ميباشد كه رنگ آبي آن نشان آسمان است

فراري:آرم فراري از يك خلبان گرفته شده است حتما ميپرسيد خلبان چيست پسر تاسيس كننده اين شركت يكي از خلبانان آس در جنگ جهاني اول بود (خلبان آس به كسي ميگويند كه حداقل 5 فروند از هواپيما هاي دشمن را سرنگون كرده باشد) در وافع اين آرم نشان خلبانان آس ميباشد كه يك اسب بلند شده بر روي دوپاست

مرسدس بنز:نشان مرسدس بنز كه داراي يك ستاره سه پر ميباشد به معني احاطه آن به دريا آسمان و زمين است

آئودي:آرم آئودي داراي 4 حلقه ميباشد كه برخلاف نظريه اشتباهي كه برخي ميدهند هيچ ربطي به المپيك ندارد و نشان از همكاري 4 شركت با يكديگر ميباشد

 

ادامه ي معاني ها را در مطلب بعدي درج ميكنيم پيروز و سربلند باشيد

 

 

منبع: معاني و مفاهيم لوگو خودروها را بدانيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.