قوانيني كه ستون و پايه طراحي لوگو هستنند

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

قوانيني كه ستون و پايه طراحي لوگو هستنند

۳۱ بازديد

طراحي لوگو

 

 

با استفاده از اين قوانين ميتوانيد جهش فوق العاده اي در طراحي لوگو داشته باشيد و به قله اي از  موفقيت در اين عرصه برسيد

 

1-مقدمات مهترين بخش است!

اين مرحله جزو مراحل خلق خلاقيت است و در اين مرحله است كه ايده شكل ميگيرد در اين مرحله اتد هاي مختلفي در كاغذ ترسيم ميشوند شايد 20 تا و شايد بيشتر و از بين اين 20 اتد ميتوان يكي را روي نرم افزار آورد و يا تركيبي از اين ايده ها را با هم تركيب كرد معمولا اين مرحه از طراحي لوگو زمان بيشتري نسبت به ديگر مراحل طراحي ميگيرند البته بايد بعد از اتد زدن در كاغذ آن را به نرم افزار كشاند مقاله ي نرم افزار هاي تخصصي چه كاربردي در طراحي لوگو دارند؟ را مطالعه كنيد

 

2-متعادل بودن

تعادل در طراحي لوگو بسيار مهم است در لغت تعادل به معناي مساوي است در طراحي لوگو نيز تقريبا همين معني را ميدهد يعني ما بايد لوگو را متقارن طراحي كنيم لوگو بايد داراي زاوايي مساوي ابعاد و عرض و طول مساوي باشند زيرا زهن ما زماني يك لوگو را منظم تشخيص ميدهد كه داراي تعادل باشد همچنين منظور از تعادل فقط ابعاد نيست بلكه لوگو در رنگ بندي نيز بايد متعادل باشد و همينطور از روانشناسي رنگ در طراحي استفاده شود مقاله ي نقش رنگ ها در طراحي لوگو را مطالعه كنيد

 

3-اندازه

منظور از مسائله اندازه ابعاد يك لوگو نيست منظور مقياس پذير بودن لوگوست بدان معنا كه لوگو بايد در هر مقياسي چه كوچك چه بزرگ چه چرخانده شده خوانا باشد و چون خواندن لوگو روي ابعاد كوچتر مشكل تر است بايد لوگو را روي كارت ويزيت و يا سربرگ چاپ كرده و ببينيم كه خوانايي دارد با خير

 

4-استفاده ي به جا از رنگ ها

 

از رنگ ها بايد به درستي در طراحي لوگو استفاده شود اگر موضوع لوگو مربوط به يك پالت گرم است بايد از تركيب و طيف رنگي گرم استفاده شود مثلا قرمز و نارنجي همچنين قبل از اين كه لوگو را رنگ بندي كنيد چك كنيد ببينيد كه آيا لوگو در رنگ ها سياه و خاكستري جذابيت خود را دارند يا خير

 

5-مناسب بودن سبك لوگو براي كمپاني

 

قبل از هرچيزي كه اقدام به طراحي لوگو كنيد در مورد كسب و كار مشتري و كمپاني كه قرار است براي آن لوگو طراحي كنيد اطلاعات جمع آوري كنيد و سعي كنيد به طور كامل از كسب كار آن ها آگاه شويد سبك جديد كه به تازگي مورد پسند بسياري واقع شده است سبك web-2 است در اين سبك از اشكال هاي سه بعدي و انتزاعي و سايه و رنگ ها گراديانتي استفاده ميشود شايد اين سبك براي يك كمپاني مربوط به تكنولوژي و يا يك وب سايت مناسب باشد اما ممكن است اين سبك براي يك كمپاني مربوط به توليد سيمان مناسب نباشد

 

 

6-تايپوگرافي بخش مهمي است

اگر لوگويي كه در حال طراحي آن هستيد نوشتاري است بايد دقت كنيد كه فونت مناسب در طراحي به كار ببريد 3 نكته ي مهم در استفاده از فونت ها وجود دارد

  • از فونت هايي كه خيلي رواج زيادي دارند استفاده نكنيد اين كار باعث ميشود طراحي شما غير حرفه اي به نظر برسد
  • در طراحي لوگو خود فقط از يك فونت استفاده كنيد
  • سعي كنيد از فونت هاي سفارشي در طراحي استفاده كنيد از نمونه فونت هاي سفارشي كه در كمپاني ها استفاده شده ميتوان به فونت كوكا كولا و ياهو اشاره كرد

 

 

 

منبع: قوانيني كه ستون و پايه طراحي لوگو هستنند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.