ميتوان گفت طراحي لوگوي حرفه اي ها جزو مهمترين مسائلي هستنند كه به صورت انفرادي نمايان گر برند يك شركت هستنند و هويت و شخصيتي خاص براي يك سازمان و يا شركت ايجاد ميكنند در واقع اين لوگو ها نيستنند كه محصولات ما را ميفروشند نقش هويت سازي را به عهده دارند به همين خاطر لوگو ها بايد خاص باشد و به بيننده حس امنيت بدهد همچنين بايد آنقدري ساده و حرفه اي طراحي شود كه به راحتي به خاطر سپرده شود
- ارتباط لوگو با برند و موضوع آن
در طراحي لوگو نياز نيست كه حتما موضوع كاري يك برند همچنين نام آن در طراحي به كار برده شود بسياري از برند هاي موفقي كه اين قوانين را شكسته اند توانسته اند به خوبي در ذهن مردم جاي بگيررند زيرا اين لوگو نيست كه محصول مارا ميفروشد اين موضوع بيشتر به نوع برندينگ و تجارت شركتش بر ميگردد لوگوهاي خاصي مانند نايك مك دونالد با اين كه از اين قوانين پيروي نميكنند توانسته با ايجاد يك ايده ي خاص و رنگ بندي حرفه اي در طراحي به راحتي خود را در ذهن مردم جاي دهند
- ساده بودن لوگو را فراموش نكنيد
همواره ما در تمام مقالات خود اين نكته را بار ها ذكر كرده ايم كه لوگو را ساده طراحي كنيد اكسر برند هاي معروف دنيا از اين قانون و اصول طراحي ساده پيروي ميكنند شايد طراحي يك لوگوي ساده و بدون زحمت از طراحي لوگوي كه روي آن ساعت ها وقت گذاشته شده است و داراي المان هاي پيچيده است راحت تر در ذهن مردم گنجانده شود همچنين زماني كه يك شركت تاسيس ميشود و شروع به تبليغات و برندينگ ميكند زمان زيادي طول ميكشد تا يك شركت به يك برند محبوب تبديل شود در اين ميان لوگو نيز بايد به ياد ماندني باشد و طي اين سالها نياز به تغيير در آن احساس نشود
- مطابق با ميل همه طراحي كنيد
نكته ي مهمي كه در طراحي لوگو وجود دارد اين است كه ما بايد نظرات و تفكر تمام اشخاص را در نظر بگيريم هر چه لوگو ساده تر باشد همه پسند تر ميشود همچنين در طراحي لوگو دقت كنيد كه لوگوي شما مقياس پذير باشد و در ابعاد كوچك مثلا روي كارت ويزيت و همچنين در ابعاد بزرگ مانند بيلبورد تبليغاتي جذابيت خود را داشته باشد لوگو را بدون رنگ و مشكلي طراحي كنيد زيرا زماني كه يك لوگو با رنگ مشكلي جذابيت داشته باشد ميتوان به اضافه كردن رنگ به آن جذابيت آن را دوچندان كرد