چه تفاوت هايي بين طراحي لوگو و طراحي آرم وجود دارد

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

پنجشنبه ۱۱ بهمن ۰۳

چه تفاوت هايي بين طراحي لوگو و طراحي آرم وجود دارد

۷۸ بازديد

 
طراحي لوگو

 

 

طراحي لوگو ها با آرم ها تفاوت هاي بسياري دارد در حالي كه خيلي از افراد آن ها يكسان تصوري اشتباه است و تنها شباهت اين دو ماهيت آن است كه هر دو براي ايجاد نمادي منحصر به فرد براي يك سازمان طراحي ميشوند و هدفشان نشان دادن انعكاسي از كسب كار است و اين به اين معني نيست كه حتما بايد لوگو و آرم داراي اشكالي مطابق با كسب و كار باشد  ميپردازيم به تفاوت هاي موجود

 

طراحي لوگو :

طراحي لوگو ممكن است در 3 حالت انجام شود منظور 3 سبك ميباشد كه اين 2سبك  نوشتاري,وتلفيقي,تركيبي است و به غير از اين 3 سبك جزييات ديگري نيز وجود دارد كه به خلاقيت طراح بستگي دارد

 

1- در لوگو تايپ ها يا همان لوگوي نوشتاري ممكن است طراح يك موضوع را كه نام سازمان ميباشد به صورت گرافيكي و با خلاقيت خود طراحي كند اين طرح در واقع بيان كننده موضوع سازمان و شركت نميباشد  و تنها وجه قابل توجه اين لوگو گرافيكي بودن آن ميباشد

 

2-برخي ديگر موضوع و يا نام لوگو رو طراحي طراحي كنيد كه بيانگر موضوع كاري سازمان باشد يعني نوشته را طوري به صورت اشكال طراحي ميكنند مثلا شركت كاله كه شركت فروش لبنيات ميباشد با حروف كاله شيشه شير و يا قالب پنير را طراحي ميكنند اين نوع لوگو جزو لوگوهاي گران قيمت و  حرفه اي ميباشد

 

3-نوع ديگري از لوگو وجود دارد كه لوگو به شكل نام خود در مي آيد براي مثال نام يك توليدي لباس قيچي ميباشد و طراح و ايده و خلاقيت خود نام قيچي را به شكل قيچي طراحي ميكند  اين نوع لوگو نيز جزو لوگو هاي گران قيمت و حرفه اي هستنند

 

4- برخي از لوگو ها به صورت نوشته داري  ساده طراحي ميشوند و در واقع هيچ طرح گرافيكي و يا خلاقيتي در آن وجود ندارد مانند لوگوي سامسونگ و يا نوكيا

 

به طور كلي لوگو هايي كه طراحي ميشوند بايد ناشي از خلاقيت يك فرد باشند كه معمولاخلاقيت يك فرد با فرد ديگري متفاوت است به همين منظور لوگو هاي در جهان يكي ميشوند و مشابه  آن ها وجود نخواهد داشت

 

 

طراحي آرم :

 

طراحي آرم ها در واقع طراحي يك نماد است يك نماد كه بازتابي از موضوع كاري يك سازمان باشد آرم ها معمولا در اوايل كار يك شركت با همراه نام شركت با كار ميروند چون آرم به تنهايي نشان دهنده ي نام يك شركت نيست و بعد ها اين نام را از زير آرم بر ميدارند و مثالي كه در اين قضيه ميتوان زد آرم شركت بنز  است معمولا هزينه ي طراحي آرم از لوگو كمتر است به اين دليل كه معمولا خلاقيت صد ردصدي در بيشتر اوقات در بين طراحان آرم وجود ندارد و اين درصد بين 40 تا 70 درصد ميباشد اما در طراحي لوگو اين درصد به 100 هم رسيده است

 

 

منبع : چه تفاوت هايي بين طراحي لوگو و طراحي آرم  وجود دارد 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.