لوگو هاي جايگاه ويژه اي در بين مشتريان دارند يك برند با طراحي لوگوي حرفه اي معروف ميشود و با آن به اوج كاري خود ميرسد همچنين تمامي شركت ها يك بخش تبليغاتي دارند كه پلن ها و سيستم ها تبليغاتي در اين بخش به وسيله ي بازارياب ها انجام ميشود شركت بدون تبليغات يك شركت شكست خورده است اگر به شركت هاي بزرگ و قديمي همچون نايك نگاهي بيناندازيم مشاهده خواهيم كرد كه بعد از گذشت سالها و با اينكه اين شركت هاي در تمام دنيا شناخته شده هستنند هنوز هم داراي تبليغاتي مداوم ميباشند لوگو در تبليغات جايگاه ويژه اي دارد يك محصول با يك لوگو ارزش سنجي ميشود و يك شركت نيز به همين صورت اگر ما وارد از كنار مغازه اي باشيم كه مغازه فروش لوازم بهداشتي ميباشد و مثلا ببينيم در ميان برند هاي كه در تابلو خود دارد برند شركت philips هم هست قطعا اگر اين برند را بشناسيم وارد اين مغازه خواهيم شد اين مسئله در تمام بخش ها و كسب كار ها مشابه يكديگر هستنند اكنون ميپردازيم به 3 رويكرد مهم كه در طراحي به وسيله ي بازاريابان براي توسعه آن انجام ميشود
-
روش دكوراسيون در طراحي لوگو
در اين روش متخصصين و طراحان سعي بر اين دارند كه لوگوي خود را متمايز از لوگو هايي در كسب كار هاي مشابه طراحي شده طراحي كنند به همين منظور با بررسي و تحليل و لوگو هاي رقيبان و ايده پردازي كاملا مستقل سعي ميكنند تفاوتي را ايجاد كنند كه مشتريان متمايزي همچون لوگوي متمايز خود بدست آوردن
-
روش الحاق در طراحي لوگو
در اين روش ارزش و مفاهيم موضوع كاري در لوگو گنجانده ميشود اين روش باعث ميشود كه احساسات در بيننده تحريك شود در اين روش بايد طوري لوگو رو طراحي كرد كه بيننده با مشاهده آن با خود بگوييد آره! اين همون شركتيه كه من دنبالشم ! و نياز خود را درون اين لوگو بيابيد
-
روش گولم در طراحي لوگو
در اين روش بازارياب ها به وسيله تبليغات حرفه اي كه در آن شخصيت پردازي و استفاده از كاراكتر است شروع به تبليغات ميكنند تا مشتري بتواند ارتباط نزديكي با لوگو برقرار كند و آن را حس كند