7 نكته براي تغير تحول طراحي لوگو شما

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

پنجشنبه ۱۱ بهمن ۰۳

7 نكته براي تغير تحول طراحي لوگو شما

۵۸ بازديد

طراحي لوگو حرفه اي

 

  • رعايت خواسته ي مشتري يك اصل مهم

اينكه بدانيد نياز مشتري چيست و خواسته شركت و هدف آن از طراحي لوگو حرفه اي چيست بسيار همه است از مشتري در مورد جزييات كسب كارش بخواهيد كه صحبت كند و به آن اجازه دهيد به طور مفصل توضيح دهد كه كار آن ها چيست چه ميكنند و لوگويي كي ميخواهند چيست؟!  اين كار باعث ميشود ايده هاي در ذهن ما از همان اول كار شكل بگيرد از مشتري بپرسيد آيا ايده اي براي طراحي خود دارد يا خير آيا نمونه كاري كه  پسنديده است را دارد يا خير و در نهايت بعد از اتمام اين مراحل با ايده هاي اوليه خود با مشتري سخن بگوييد و تعامل برقرار كنيد در نهايت تمام نكات را يادداشت برداري كرده و نتيجه گيري نماييد كه چه لوگويي براي اين شركت مناسب است

  • رعايت كيفيت لوگو

اين نكته اي است كه خيلي از طراحان به دليل كمبود امكانات چاپ مانند پرينتر رعايت نميكنند طراحي لوگو زماني كه انجام ميشود ممكن است رنگ هايي در آن به كار گرفته شود كه در هنگام چاپ جيق باشد و در زوق بزند و با جزييات آن هنگام چاپ ديده نشود سعي كنيد جوري لوگو را طراحي كنيد كه در تمام زوايا مناسب باشد و رنگ بندي مناسبي داشته باشد چون لوگو يكي از مهترين مراحل تبليغات است يك شركت با لوگو شناخته ميشود

  • انحصاري طراحي كنيد

لوگوي كه طراحي ميكنيد كپي برداري نباشد اگر اين لوگو در عموم به نمايش گذاشته شود ممكن است مردم دچار ابهام و سر درگمي شوند و يا لوگو را با لوگوي ديگر اشتباه بگيرند و نتوانند آن را به خاطر بسپارن

  • زيبايي در سادگيت

اين نكته قديمي كه زيبايي در سادگيست بسيار درست است! ساده طراحي كردن لوگو هم باعث ميشود كه لوگو سريع به خاطر سپرده شود در هنگام طراحي جزييات لوگو را فراموش كنيد و به اصل لوگو فكر كنيد جزييات زياد باعث ميشوند زماني كه لوگو كوچك شود شلوغ و زشت به نظر آيد

  • از رنگ هايي كمتري در طراحي استفاده كنيد

استفاده از رنگ هاي زياد در طراحي لوگو باعث سردرگمي  و گيج شدن فرد ميشوند و باعث از بين رفتن هويت سازماني يك شركت ميشوند درست كه مثلا لوگوي گوگل چند رنگ است اما استثنا وجود دارد و اكسر لوگو هاي شركت هاي بزرگ به اين صورت طراحي نميشوند در طراحي لوگو حداكثر از ۳ رنگ استفاده كنيد

  • هماهنگ بودن اجزاي لوگو

جزييات لوگو و همچنين فونت لوگو بايد با هم هماهنگ باشد و تقارن در طراحي لوگو رعايت شود اين عمل باعث ميشود كه لوگو دلنشين و منظم باشد

  • تناسب هدف

 لوگو ها بايد مناسب با موضوع شركت هدف گذاري شوند و به تناسب هدف نوع فونت و همينطور  رنگ بندي آن تنظيم شود مثلا براي يك لوگوي شركتي بايد از رنگ هاي تجاري مانند آبي خاكستري استفاده شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.