امروز قصد داريم بپردازيم به آخرين مباحث از 13 نكته در طراحي لوگو اين 13 نكته جزو كليدي ترين مسائل در طراحي لوگو و جزو اصول كاري يك طراحي لوگوست باز هم تاكيد ميكنم لزومي به رعايت همه ي موارد نيست اما بهتر است حداقل 8 تا 10 مورد اين نكات را در طراحي خود به كار بگيريد ميپردازيم به ادامه مبحث نكات مهم
9- در آخر طراحي رنگ بندي لوگو را انتخاب كنيد
اين يك نكته مهم در طراحي لوگو ميباشد انتخاب رنگ بندي در آخر طراحي به ما كمك ميكند كه تمركزمان را بيشتر روي طراحي بزاريم تا رنگ بندي در طراحي يك لوگو بايد تمام جوانب در نظر گرفته شود به اين خاطر ميگوييم كه لوگو رو از اول سياه و سفيد طراحي كنيد چون ممكن است يك لوگو با يك رنگ زيبايي خاصي داشته باشد اما زماني كه اين رنگ تغيير كرد جلوه خود را از دست بدهد و يا ممكن است يك لوگو با يك چاپگر سياه سفيد چاپ شود آن وقت چه؟ تمام اين مسائل ايجاب ميكند كه تا آخر كار از رنگ در طراحي لوگو استفاده نشود
10- در انتخاب رنگ لوگو دقت كنيد
معمولا هر صنف و يا شركتي در تبليغات خود از رنگ خاصي استفاده ميكرده است شايد حتي بدون اطلاع از رنگ سازماني بسياري از شركت ها اين كار را انجام داده اند رنگ سازماني يك شركت در انتخاب رنگ بندي كمك بسياري به ما ميكند اما اگر شركتي رنگ سازماني نداشت ما مجبوريم كه لوگو را در چند رنگ به مشتري نشان دهيم و يا قبل از طراحي لوگو در مورد رنگ بندي آن سوال كنيم و اگر آن را به عهده ما گذاشت از رنگ هايي كه در چاپ باعث زننده شدن طراحي ميشوند و باعث پيچيده گي آن پرهيز كنيد
11-از رنگ ها چاپي در طراحي استفاده كنيد
گاهي اوقات هدف مشتري از طراحي لوگو قرار دادن آن در سايت و يا وبلاگ ميباشد كه در اين حالت از مد رنگي rgb در طراحي استفاده ميشود اما زماني كه مشتري ميخواهد لوگو را چاپ كند بايد به مد رنگي آن توجه زيادي شود مد رنگي چاپ cmyk است بهترين حالت در انتخاب رنگ اين است كه ما خودمان بعد از اعمال رنگ روي لوگو آن را چاپ كنيم
12- سبك بودن مفهوم لوگو
تا حد امكان سعي كنيد مفهوم لوگو را ساده طراحي كنيد و از چند ايده در طراحي لوگو استفاده كنيد چون گنجاندن ايده هاي زياد در لوگوي ساده بسيار مشكل است مشتري را قانع كنيد كه هرچه لوگو ساده تر باشد بهتر است و نمونه هايي از لوگو هاي ساده كه برند ها ي بزرگ از آن استفاده ميكنند را به مشتري نشان دهيد لوگو هاي بزرگ در پشت طراحي ساده ي خود ايده اي بزرگ دارند
13-تبليغات
لوگو را جوري طراحي كنيد كه زماني كه در تبليغات 3الي 4 ثانيه به نمايش گذاشته شد به خاطر سپرده شود دليل موفقيت شركت هايي مانند گوگل اپل و همينطور نايك همين است