12 نكته از مهمترين قواعد طراحي لوگو (قسمت دوم)

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

12 نكته از مهمترين قواعد طراحي لوگو (قسمت دوم)

۸۶ بازديد

 
طراحي حرفه اي لوگو

 

استفاده از تايپوگرافي در طراحي لوگو

استفاده از تايپوگرافي نيز يكي از بخش هاي مهم در طراحي لوگوست متن ها و فونت ها انواع اقسام زيادي دارند اما بايد براي هر حوزه اي فونت و طرح مناسب خودش را استفاده كنيم  براي مثال براي يك عكاسي ميتوان از فونت هاي كشيده و نستعليق و يا اگر انگليسي بود از فونت هاي لاتين استفاده كرد براي زير نويسي و يا نوشتن نام كامل لوگو در زير آن بايد از فونت ساده استفاده كرد فونت يكان در زبان فارسي و فونت اريال در زبان انگليسي بسيار مناسب هستنند در طراحي حرفه اي لوگو  از فونت هاي خاص مانند فونت كوكا كولا استفاده ميشود

 

به رسميت شناخته شدن لوگو

لوگو ها بايد به گونه اي طراحي شوند كه به سرعت شناخته شوند و فورا در ذهن مخاطب را درگير كند تركيب رنگ,اندازه,نحوه اتصال اجزا و... تمامي اين نكات و استفاده درست از آن ها باعث ميشود كه يك لوگو صريح داشته باشيم كه به سادگي به خاطر سپرده ميشود از لوگو هاي موفقي كه وجود دارد ميتوان به لوگو كوكاكولا و پپسي اشاره كرد يكي از روش هاي كه ميتوان تشخيص داد طرح مناسبي طراحي كرديد اين است كه طرح را وارونه كنيد اگر طرح خوانده شد لوگوي شما جزو دسته ي لوگو ها صريح است

 

يونيك و خاص بودن لوگو

لوگو ها بايد خاص باشند و شبيه به لوگوي ديگري نباشند يكي از مهمترين ويژگي هاي يك لوگو خاص بودن آن ميباشد سعي كنيد در طراحي از لوگو ها ايده برداري كنيد و كار را به جايي نرسانيد كه كاملا يك طرح  كپي داشته باشيم

 

سادگي در طراحي لوگو 

سادگي در  طراحي مزاياي بسيار زيادي دارد و كل مواردي كه در بالا گفتيم  شامل آن ميشود سادگي باعث ميشود كه طراحي به يادماندني شود و در خاطر افراد تا ابد باقي بماند شايد يكي از دلايل موفقيت شركت نايك لوگوي يونيك و ساده آن باشد براي طراحي كار خود را از يك طرف شروع كنيد مثلا از سمت راست اكسر طراحان ابتدا طرح را پيچيده طراحي ميكنند سپس بعد از اتمام آن را ساده ميكنند

 

استفاده از المان هاي يونيك و جديد 

نرم افزار ايليستراتور يكي از نرم افزار هاي حرفه اي در زمينه طراحي لوگو ميباشد كه هر سال با اضافه كردن المان ها جديد در نرم افزار خود به طراحي رنگ تازه اي ميبخشد

 

مونتاژ لوگو

مونتاژ در طراحي لوگو به معني استفاده از لوگو هاي با كيفيت است ممكن است مشتري درخواست كند كه لوگويش مثلا به سبك لوگو ايران خودرو باشد در اين حالت ميتوان  بخشي از لوگو را  در طراحي استفاده كرد و يا حالت تايپوگرافي متن را به شكل آن در آورد

 

استفاده از طرح هاي ديگران در لوگو

اين كه از طراحي ديگران الهام گرفته شود بسيار مناسب است و ما ميتوانيم ايده پردازي را از اين طرح ها ياد بگيريم ولي اين كه به طور كامل بخواهيم از اين طرح ها استفاده كنيم نه از نظر اخلاقي و نه از نظر قانوني درست است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.