مهم ترين نكات در طراحي لوگو 13 نكته (2)

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مهم ترين نكات در طراحي لوگو 13 نكته (2)

۲۴ بازديد

 

 

در قسمت اول به معرفي ۴ نكته از ۱۳ نكته در طراحي لوگو حرفه اي پرداختيم و امروز ميپردازيم به ادامه نكاتي كه ميتواند به شما كمك مفيدي كند و شمارا تبديل به يك لوگو ديزاينر حرفه اي كند با ما همراه باشيد

 

 

۵-در نظر گرفتن مخاطب هدف در طراحي لوگو 

 

دلايلي مختلفي براي تغيير يك لوگوي شركت وجود دارد ممكن است  مديران شركت عوض شده باشند و يا به مرور زمان لوگوي آن ها قديمي جلوه دهد و يا نياز به باز سازي داشته باشد در هر صورت يك مسائله اي در اين ميان وجود دارد كه فرد تصميم به تغيير لوگو ي خود گرفته است پس سعي كنيد كه در طراحي تمام جوانب را در نظر بگيريد و لوگوي كه قرار است باز سازي شود را عينا همان لوگو را با تغيير رنگ به مشتري تحويل ندهيد در لوگو خلاقيت به خرج دهيد اگر به لوگوي گوگل در طي اين سال ها دقت كنيد ماهيت اصلي لوگو همان است اما از سبك هاي مدرن امروزي تبعيت ميكند تنها كسي اختيار تام در طراحي دارد شما هستيد و بايد تمام جوانب در طراحي را در نظر بگيريد كه پروژه شما شكست خورده نباشد

 

۶- در نظر گرفتن ماهيت كمپاني در طراحي لوگو

همواره هر شركت و يا كمپاني هويت هايي از گذشته داشته است كه سعي كرده است آن را در تاريخچه ي خود زنده نگه دارد در نظر گرفتن اين ماهيت ها در طراحي لوگو بسيار مهم و حياتي است و ما بايد به ماهيت يك شركت در طراحي توجه زيادي داشته باشيم  استفاده از علائم رياضي در لوگوي يك مدرسه رياضي جالب به نظر مياد اما اگه اين لوگو در يك بسني فروشي استفاده بشه مفهوم خاصي نداره و مسخره به نظر مياد !

 

۷- تاثير فوري در بيننده يك مزيت در طراحي لوگوست

يكي از عواملي كه بايد رعايت شود طراحي لوگوييست كه تاثير سريع روي بيننده بزارد باز هم بر ميگرديم به همان مبحث ساده طراحي كردن لوگو بيننده نبايد به دنبال اجزاي لوگو بگردد پيچيده در لوگو باعث سردرگمي و خسته شدن چشم و بيننده ميشود ما نميخواهيم معما طراحي كنيم! نمادي كه در يك لحظه طوفان ذهني در بيننده ايجاد كند آن لوگو بسيار موفق است و طراح آن تمام نكات را در نظر گرفته است!

 

۸- تا حد امكان از نوشتن tag line يا نوشته ها كوچك زير لوگو پرهيز كنيد

لوگو بايد به سادگي خوانده شود و نيازي به توضيح زير لوگو نداشته باشد tag line ها در مواقعي كه قرار است لوگو براي چاپ روي يك خودكار انجام شود ديگر ديده نخواهند شد اما ميتوان از توضيحات زير لوگو در سربرگ ها و مكان هايي كه فضاي زيادي براي قرار گيري لوگو وجود دارد استفاده كرد ولي در طرح اصلي استفاده نكنيد بهتر است!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.