متدولوژي در طراحي لوگو چيست؟

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

متدولوژي در طراحي لوگو چيست؟

۳۱ بازديد

 
طراحي حرفه اي لوگو

 


در اصول طراحي حرفه اي لوگو   هر يك از طراحان حرفه اي و با سابقه روش خودشان را براي طراحي لوگو دارند واضح است كه براي طراحي لوگوي بدون اشكال و حرفه اي قطعا بايد از متد هاي خاص و اصولي پيروي كرد

گروه طراحي بيوتي ديزاين با بررسي هاي فراوان و تحقيقات توانسته است به متدولوژي طراحان مشهور دست پيدا كند با ما همراه باشيد 

 

فرايند طراحان برجسته را ميتوان به 8 بخش تقسيم نمود كه شامل موارد زير است

 

  • جمع آوري اطلاعات اوليه
  • تحقيق
  • تحقيق ديداري
  • ايده پردازي و طراحي با قلم
  • استراحت
  • موقعيت گزيني
  • ارائه

 

جمع آوري اطلاعات اوليه در طراحي لوگو

تمامي طراحان چه مبتدي چه با سابقه و حرفه اي اين بخش را مهمترين بخش كاري خود ميدانند شما بايد با يك قرار حضوري با مشتري و يا از طريق پرسشنامه مجازي آگاهي كامل از علايق و خواسته هاي آن پيدا كنيد سوالات مختلفي از مشتري بپرسيد و بگذاريد ايده هاي خود را بيان كند يكي از طراحان معروف به نام جان هومز ميگويد شما بايد قبل از طراحي به طور كامل شخصيت مشتري خودتون رو بشناسيد طراحي لوگو رها كردن تيري در تاريكي نيست! بلكه عكس اين قضيه است

 

تحقيق و بررسي حوزه كاري مشتري در طراحي لوگو 

بعد از آن كه شخصيت شناسي مشتري و خواسته آن را يه طور كامل دريافت كرديد بايد به سراغ تحقيقات درون سازماني و جامعه اي بپردازيد در واقع در مورد حوزه ي كاري مشتري در اينترنت جستجو كنيد به شركت هاي رقبا و خود شركت مشتري سر بزنيد و سوالاتي در رابطه با كارشان و محصولاتشان  بپرسيد همينطور بررسي اين كه مشتريان اين شركت چه هدفي دارن و به دنبال چه چيزي هستنند و چه نكته اي آن ها را به خريد ترغيب ميكند بسيار مهم است

 

نقد و بررسي لوگوي شركت هاي مشابه

اين بخش نيز ميتواند هم به درد شما بخورد و هم بدرد مشتري شما با اين بخش ميتوانيد توانايي خود را در ايده پردازي و تنوع طراحي اقزايش دهيد در اين بخش طراحان بايد به تحقيق و بررسي لوگو هاي موفقي كه از سمت رقبا طراحي شده بپردازند و آن ها را نقد و بررسي كنند از تمامي اين لوگو ها ايده برداري كنند! دقت كنيد ايده برداري و با كپي كردن از لوگو متفاوت است! اين بخش كمك ديگري كه به طراحان ميكند اين است كه با فضاي رقابتي مشتري آشنا ميشوند

 

اقدام به طراحي با قلم و شروع ايده پردازي طراحي لوگو

اين بخش توسعه مفاهيم و ايده پردازيست جايي كه طراحان بايد با خلاقيت خود جولان دهند مراحل قبل كمك زيادي به طراح ميكند تا بتواند ايده درست و حرفه اي در طراحي بدهد برخي از دوستان طرح اوليه خود را در دستمال كاغذي و برخي ديگر درون دفترچه ي اتود هاي خود طراحي ميكنند و برخي ذيگر مستقيم سراغ نرم افزار ميروند كه اين اشتباه است!  در هنگام ايده پردازي برخي از طراحان به استايل و شكل نوشته توجه زيادي ميكنند و برخي ديگر به ايجاد ايده اي نهفته درون لوگو مانند لوگو FedEX كه بين دو حروف E و X پيكان و يا فلشي نهفته است  ميپردازند در اين مورد ميتوان گفت كه حالت دوم به نظر حرفه اي تر و بهتر مي آيد زيرا باعث خاص شدن لوگو ميشود

 

تاثير استراحت در طراحي لوگو

شما بعد از ايده دادن و پردازش خلاقيت خسته شده ايد و بي حوصله اينجاست كه در طراحي به بنبست ميرسيد كار را كنار بگذاريد و به سراغ تخت خود برويد! اين كار باعث ميشود ذهن شما براي پردازش ايده و بازسازي آن اقدام كند زماني كه شمت پس از استراحت و رفع خستگي زهنتان به سمت كار مي رويد شوغ اشتياقي دوباره در شما به وجود مي آيد و فرصت بهتري براي خلق لوگو داريد

 

موقعيت گزيني در طراحي لوگو 

اين مرحله زمانيست كه طراح ميتواند خود را جاي كار فرما گذاشته و هرچه او ميگويد انجام دهد ( يعني به او راهنمايي ندهد) و يا به عنوان طراح مشاوره خود را بيان كند و اصول طراحي را به مشتري بگويد

 

ارائه طراحي لوگو 

بخش پاياني كار ماست! زماني كه يك طراح طرح هاي خود را براي تاييد به كارفرما ميدهد برخي از طراحان گلچيني از طرح هايي كه مناسب ميدانند را براي كارفرما ارسال ميكنند و برخي ديگر تمامي طرح هاي كه طراحي كردنند

 

 

منبع: متدولوژي در طراحي لوگو چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.