آرم لوگو

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آرم لوگو

۱۰۴ بازديد

 
انواع لوگو و آرم

 

 

امروزه ما در دهه اي زندگي ميكنيم كه شايد روزانه با چندين لوگو روبه رو شويم و تمام زندگي ما همراه با نماد ها و لوگو هاست انواع لوگو و آرم هايي كه هركدام به صورت خاص طراحي شده اند و داراي تفاوت و شباهت ها زيادي نسبت به هم هستنند- همچنين لوگو هايي را ميبينيم كه در عين سادگي داراي مفهوم هاي زيادي هستنند اين مفهوم ها ميتواند تاريخچه ي شكل گيري شركتشان و با موضوع كاري آن ها باشد

در اين مطلب ميپردازيم به معرفي انواع لوگو و آرم هايي كه در طول زمان طراحي شده اند و هيچ لوگويي وجود ندارد كه جزو اين سبك ها نباشد  امروزه طراحي مدل لوگويي كه بتواند يونيك و خواص باشد بسيار سخت شده و همه چيز بر ميگردد به زهن خلاقانه طراح لوگو كه چطور فكر ميكند ؟ و چطور ميتواند كسب كار شمارا به لوگوي خود دگرگون كند! اين كه ميگوييم دگرگوني منظور اين نيست كه با يك لوگوي خوب ميتوانيد بازار خوبي در كسب و كار خود داشته باشيد اما بخش كوچكي از كسب كار خود را ميتوانيد رونق دهيد يك لوگوي به يادماندني مشتري هايي وفادار مي آفريند

 

اگر نگاهي به عكس بالا بي اندازيد ميتوانيد سبك هاي متفاوتي در طراحي لوگو را ببينيد اكنون به معرفي اين سبك ها ميپردازيم  در گذشته مقاله اي با عنوان  انواع سبك ها در طراحي لوگو منتشر كردم كه به طور كامل سبك ها در آن تفكيك نشده بود اما امروز مقاله كامل تري در رابطه با انواع لوگو و آرم پيشرو داربم

 

سبك نوشتاري اولين سبك از انواع لوگو و آرم 

قديميترين سبك طراحي لوگو سبك نوشتاري است كه در آن از فونت و يا نوشته ي گرافيكي استفاده ميشود در گذشته هاي دور بسياري از اين نوع لوگو در طراحي استفاده ميكردنند در اين سبك طراحي لوگو

نوشته ها به صورت ساده نوشته ميشوند اين نام معمولا اسم برند شركت است كه به صورت گرافيكي طراحي ميگردد برخي از طراحان با ويرايش فونت ها آن هارا كاستومايز ميكنند و از حالت سادگي دي مي آورند برخي ديگر از فونت استفاده نكرده و با ابزار قلم نرم افزار هاي طراحي نوشته اي خاص خلق ميكنند هر دو مورد مناسب است اما نوع دوم يونيك و خاص تر است .

همچنين سبك هر نوشته ميتواند مفهومي را منتقل كند مثلا فونت هايي كه بولد هستنند و ضخيم هستنند قدرت را القا ميكنند و فونت هاي نازك تر ظرافت كار  يك شركت را نشان ميدهند

 

سبك نماد دومين سبك از انواع آرم و لوگو 

دومين سبك از انواع آرم و لوگو  سبكي است كه به هيچ وجه از نوشته در آن استفاده نميشود اين سبك دراي ظرافت خاصي است و ميتوان گفت سخت ترين نوع طراحي لوگو ميباشد طراحي نمادي كه در عين سادگي بتواند مفهوم كاري يك شركت را برساند  و يونيك و خاص باشد بسيار كار مشكلي است در طراحي نماد ميتوان از محصول شركت استفاده كرد و يا اينكه از خدماتي كه يك شركت ارائه ميدهد بهره برد مثلا سرعت عمل ارسال سفارش و يا كيفيت محصولات را در لوگو نشان داد سبك تصويري يكي از بهترين سبك ها در طراحي لوگو ميباشد زيرا حافظه تصويري افراد بسيار قوي تر از حافظه نوشتاري آن هاست و عكس ها را راحت تر به خاطر ميسپارند

 

سبگ تركيبي سومين سبك از انواع آرم و لوگو

آخرين سبك و بهترين سبك لوگو سبك تركيبي ميباشد زيرا در اين سبك علاوه بر اين كه نام برند يك شركت در لوگو وجود دارد نمادي از كسب و كار آن نيز هست اين سبك مناسب ترين سبك براي شركت هاي تاره تاسيس ميباشد كه من خودم به عنوان طراح لوگو هميشه آن را به مشتري پيشنهاد ميدهم و شايد بتوان گفت كه بيش از 90 درصد سفاراشات ما در شركت بيوتي ديزاين  مربوط به لوگو هاي تركيبي است  در نتيجه از  ميان انواع لوگو  و آرم  بهترين سبك را انتخاب كنيد البته به جز اين سه سبك اصلي سبك هاي ديگر نيز وجود دارد كه زير مجموعه اين سبك ها ميباشد كه يكي از آن ها لوگو هاي سه بعدي است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.