۱۴ تكنيك خلاقيت در طراحي لوگو را بدانيد! (قسمت دوم)

طراحي لوگو حرفه اي|طراحي لوگو ارزان

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

۱۴ تكنيك خلاقيت در طراحي لوگو را بدانيد! (قسمت دوم)

۴۶ بازديد

 طراحي لوگو سايت

تكنيك اسكمپر (scamper)  در طراحي لوگو : 

 

واژه SCAMPER از ابتداي حروف واژه هاي سوال برانگيز گرفته شده اين تكنيك بر پايه ايده يابي فردي ميباشد همچنين براي گروه ها نيز بسيار مناسب است اين تكنيك قدرت تصور را در جهات و بعد هاي مختلف به حركت در مياورد بدين صورت كه فرد از خودش سوالاتي ميپرسد به اين صورت با افزايش ايده ها كيفيت آن ها افزايش ميباشد  مخفف حروف

حرف S بر گرفته از كلمه Substitution به معني جانشين سازي است
حرف C بر گرفته از كلمه Combine به معني تركيب كردن است.
حرف A بر گرفته از كلمه Adapt به معني رفاه، سازگاري و تعديل كردن است.
حرف M بر گرفته از كلمه Maginfy به معني بزرگ سازي است.
حرف P بر گرفته از كلمه Put to other uses به معني استفاده در ساير موارد است.
حرف E بر گرفته از كلمه Ellimination به معني حذف كردن است.
حرف R بر گرفته از كلمه Reverseee به معني معكوس سازي است.

 

تكنيك مفروضات شكني در طراحي لوگو :

يكي بزرگترين مانع هاي كه در پرورش خلاقيت وجود دارد مفروضات و يا تفكر هاي قبلي فردي از چيزيست كه اجازه مانور را از فكر و ذهن انسان ميگيرند بسياري از اين تفكر ممكن است از زماني كه در ذهن ما به وجود آماده بودنند غلط بودند مثلا فردي در اوايل كار خود بر اين تفكر بود كه براي طراحي لوگو سايت نبايد به كيفيت آن در چاپ توجه كرد و همين تفكر را تا مدت زيادي و حتي ممكن است تا ابد با خود نگه دارد اما ممكنن است بسياري از اين تفكرات در طول زمان و يا بر اساس يك اتفاق ناگهاني ارزش خود را از دست داده باشند.مشكل اصلي اينجاست كه فرد نميتواند به تنهايي مفروضات را تغيير دهد و بسياري از انسان ها تفكراتت اشتباهي هم در دوران كودكي و هم دوران جواني بسته به شرايط جامعه در درون ذهن خود دارند

 

تكنيك تحليل مورفولوژيك در طراحي لوگو:

 

اين روش به وسيله ي  فريتززويكي ابداع شد در اين روش به تجزيه تحليل فيزيكي يك پديده ميگردازند يعني طول و عرض و وزن و.... مورد بررسي قرار ميدهند و فهرست ميكنند سپس مثلا اگر هدفمان اين باشد كه براي بازاريابي يك محصول اقدام كنيم ابتدا اطلاعات كامل از شكل ظاحري آن بدست آورده و سپس به شناخت مشتريان و بازار فروش كالا ميپردازيم

 

تكنيك تحليل سينتيكس در طراحي لوگو:

واژه سينتيكس يك واژه يوناني ميباشد كه به معني فشار دادن دو چيز در كنار يكديگر ميباشد در واقع تشبيع به خلاقيت است زيرا خلاقيت باعث ميشود كه چند چيز در كنار همديگر هماهنگ شود و قالب يك چيز را به وجود بياورند

در واقع روش كار اين تكنيك به صورت زير است

 

1-شناسايي و تعريف مشكل و تحليل آن

2-ارتباط دادن تحليل بدست آمده با يك موضوع غير مرتبط

3-كشف راه حل براي موضوعات مشابه

4-تبديل مجموع راه حل ها به يك راه حل نهايي و كار آمد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.